۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85376214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زاکانی: با تراموا مشکلات حمل و نقل پایتخت کمتر خواهد شد
عکس تزئینی است

تهران‌ بزرگ - ایرنا - شهردار تهران گفت: با ایجاد تراموای لاستیکی در برخی معابر پایتخت ضمن حل شدن برخی از مشکلات حوزه حمل و نقل شهری، شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز یکشنبه در حاشیه صحن شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با تاکید بر مزیت‌های اجرای تراموا در کلانشهر تهران اظهار کرد: تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک را دارد و با تکمیل بررسی‌ها، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

هزینه تراموا یک دهم مترو

شهردار تهران با اشاره به هزینه‌های حداقلی ایجاد تراموا ادامه داد: هزینه اجرای این پروژه یک‌ دهم مترو است و در زمان کوتاهی، بازدهی بالایی دارد.

به گفته وی، مجوز این طرح از شورای عالی ترافیک دریافت شده اما هنوز در مرحله تفاهم است و در سفر چینی‌ها به تهران موارد بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و به صحن شورای شهر نمی‌آید، افزود: ما مشاور گرفتیم و مطالعات تکمیلی مبنای تصمیم‌گیری شده است.

توافق با چینی‌ها، تراموا را به خیابان‌های تهران می‌آورد

شهردار تهران تاکید کرد: اگر سفر چینی‌ها به تهران به تفاهم برسد، تراموا در پایتخت ایجاد خواهد شد. تراموا دو پنجم ظرفیت مترو انتقال مسافر دارد و هزینه آن یک دهم مترو است.

زاکانی ادامه داد: در مجموع احداث و اجرای ۶ خط مترو، ۲ خط سریع السیر ضربدری از کرج به ورامین و پردیس به شهریار، ۲ خط تراموا، ۲ خط بی‌آرتی و یک خط سریع السیر تی آر تی بررسی شده است.

اتوبوس‌های وارداتی چهار تا ۶ ماه پس از قرارداد در تهران

شهردار تهران در خصوص نحوه و زمان ورود اتوبوس‌های چینی افزود: طرف چینی اعلام کرده که چهار تا ۶ ماه پس از قرارداد، وسایل حمل و نقل عمومی را تامین خواهد کرد و قرار شد ما طی ۱۰ روز دریافت مجوزها را دنبال کنیم.

زاکانی در خصوص طرح جامع ترافیک با بیان اینکه طرح پیش از این در شورا تصویب شده و به شورای عالی ترافیک ارسال شده است، گفت: این طرح مبتنی بر روزآمدی امروز نیست ما این الزامات و اصلاحات را به شورای عالی ترافیک ارسال کرده و وزارت کشور نیز آن را تصویب کرد لذا آنچه انجام شد اصلاح طرح ترافیک قبلی بود.

وی در خصوص نحوه مشارکت چینی‌ها در ساخت مسکن با بیان اینکه سرعت، کیفیت و قابلیت ساخت مسکن توسط چینی‌ها مدنظر است، یادآور شد: با این اقدامات کمر قول قیمت مسکن در تهران شکسته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha