۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85376319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس عوام بریتانیا: ارتش «توخالی» ما آماده جنگ احتمالی با روسیه نیست

تهران- ایرنا- کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس در گزارشی ضمن هشدار نسبت به کمبود نیرو و تسلیحات در ارتش این کشور، اعلام کرد که نیروهای مسلح بریتانیا «توخالی» هستند و برای جنگ احتمالی با روسیه آماده نیستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه تلگراف، براساس گزارش بی‌سابقه‌ای که توسط مجلس عوام انگلیس تهیه شده، نسبت به کمبود نیرو و تسلیحات در این کشور هشدار داده شده است.

این روزنامه با اشاره به متن گزارشی که به تازگی منتشر شده، آورده است که وضعیت نیروهای مسلح انگلیس برای جنگ با روسیه روز به روز وخیم تر می شود.

مطابق گزارش کمیته دفاعی مجلس عوام بریتانیا، دولت انگلیس بدون اصلاحات فوری برای بهبود وضعیت استخدام نیرو و افزایش ذخایر تسلیحاتی، هرگز به آمادگی جنگی یا راهبردی دست نخواهد یافت.

نمایندگان مجلس انگلیس در این گزارش به روشنی اعلام کرده اند که نیروهای مسلح این کشور به بودجه بیشتری برای جنگ و در عین حال آمادگی جنگی نیاز دارند.

سر جرمی کوئین رئیس محافظه‌کار کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس، با ارایه مقاله‌ای به تلگراف ضمن هشدار به کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر مبنای این ادعا که تنها سه سال برای حمله احتمالی روسیه فرصت دارند، نوشت: بریتانیا باید با چالش موجود مقابله کند.

گزارش هشدارآمیز این کمیته پس از آن منتشر شد که روسای سابق این کمیته اعلام کردند که نیروهای مسلح انگلیس از سال ۲۰۱۰ به این سو «از درون خالی» شده اند.

در این گزارش آمده است: استقرار نیروهای مسلح بریتانیا در واکنش به وخامت اوضاع امنیتی، بیش از ظرفیت این بخش صورت گرفته و این در حالی است که ارتش دارای کمبودهای بسیاری در حوزه توانایی و ذخایر است و روند استخدام نیرو در مقایسه با تعدادی که بازنشسته می شوند، بسیار کند است.

رئیس کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس در همین زمینه می‌افزاید: «وزارت دفاع بریتانیا خود اذعان دارد که به ازای هر هشت نفری که ارتش این کشور را ترک می‌کنند، تنها پنج نفر استخدام می‌شوند.» وی از همین رو خواستار توجه ویژه به مقوله جذب نیرو شده است.

نیکلاس هوتون که بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ رئیس ستاد دفاع نیروهای بریتانیا به عنوان ارشدترین مقام ارتش این کشور بود، با ارایه شواهدی به کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس گفت که این کشور با سفارش مقادیر محدودی از تجهیزات کلیدی مانند موشک‌های NLAW (سلاح ضدتانک نسل بعدی: Next Generation Light Anti-tank Weapon) که برای هدف قرار دادن تانک‌های روسی استفاده می‌شود، خطر کرده و بجای آن باید قراردادهای بلندمدت امضا می کرد.

از نقطه نظر هوتون آنچه که به عنوان "«خطای فاحش راهبردی» ارتش انگلیس توصیف شده است، اکنون به فوریت توسط وزرای ارشد کابینه دولت بررسی می شود.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس نیز به تازگی در مصاحبه ای با تلگراف گفت که دولت این کشور باید تلاش برای همکاری با صنایع دفاعی را افزایش دهد تا دوره های تولید طولانی تری داشته باشد. وی در عین حال تاکید کرد که چنین چیزی مستلزم تخصیص بودجه بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha