گران فروشی پایان یافت/نرم افزاری که می‌توانید قیمت مصوب کالاها را با آن مشاهده کنید

به گفته مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات سامانه جدیدی برای نظارت بر بازار جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده طراحی شده که شهروندان می‌توانندبامراجعه به این سامانه، قیمت‌های کف بازارکالاها وهمچنین قیمت مصوب سازمان حمایت برای کالاهای مشمول قیمت گذاری رامشاهده کنند و در صورت گران‌فروشی شکایت خود و در صورت مشتری‌مداری، رضایت خود را در این سامانه درج کنند.

گران فروشی پایان یافت/نرم افزاری که می‌توانید قیمت مصوب کالاها را با آن مشاهده کنید

به گزارش اقتصاد آنلاین، معاون تجارت و خدمات و معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان از طراحی سامانه جدیدی برای نظارت بازار سخن گفت. مهدی مظهری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات با اشاره به رونمایی از یک اپلیکیشن در زمینه نظارت بر بازار که توسط این مرکز طراحی و توسعه داده شده است با اشاره به این اپلیکیشن می‌گوید: تاکنون اپلیکیشن‌هایی در حوزه نظارت وجود داشت، اما این نرم افزار با دیگر نرم افزارها متفاوت است و علت آن پشتوانه بانک اطلاعاتی غنی مرکز برای این اپ است، در حال حاضر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار کد کالا در بانک اطلاعاتی مرکز وجود دارد، اما آنچه در فروشگاه‌ها به عنوان بارکد روی کالاهای فروشگاهی می‌بینیم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار کد است. این کدها ابزاری برای سنجش اصالت کالا هستند و به محض اینکه بارکد اسکن می‌شود، مشخص می‌شود کالا توسط چه شرکتی و با چه مشخصاتی تولید شده است.

گران فروشی پایان یافت/نرم افزاری که می‌توانید قیمت مصوب کالاها را با آن مشاهده کنید

او در مورد این نرم افزار تاکید می‌کند که؛ در این نرم‌افزار مردم حتی می‌توانند در مورد فروشگاه‌های کوچک نظرات خود را درج کنند و افراد دیگر می‌توانند از این طریق صحت سنجی کند. همچنین مردم میتوانند قیمت مصوب کالاها و محصولات مشمول قیمت‌گذاری را مشاهده و در صورت گرانفروشی ثبت شکایت کنند.

او ادامه داد: در مورد شکایت های ثبت شده نیز نظارت قطعی وجود دارد و خاطر مردم از این بابت جمع باشد؛ چراکه شکایت مردم ابتدا به اتحادیه مربوطه ارجاع می‌شود. اگر آنجا رفع نشود به اتاق اصناف شهرستان ارجاع می‌شود و اگر باز هم رفع نشد، توسط بازرس سازمان صمت استان پرونده تشکیل می‌شود و وارد سامانه سیمبای سازمان حمایت خواهد شد و از آنجا به مراجع مربوطه ارجاع و احقاق حقوق مصرف کننده صورت می‌گیرد و در صورت ثبت نظر مثبت واعلام رضایت از واحد صنفی، مردم با صنوف با انصاف آشنا می‌شوند و این امر موجب رونق کسب و کار، کسبه با انصاف و مراجعه بیشتر مردم به ایشان می‌شود.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha