استاندار تهران: نظام قدرتمند تولید باید جان بگیرد

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: اکنون نظام قدرتمند تولید باید جان بگیرد و افزایش صادرات نقش مهمی در این زمینه دارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در نشست شورای گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران اظهار کرد: قشر تولید کنندگان اکنون گرفتار تناقض در تصمیمات هستند و کسانی که برای تامین مواد اولیه و حتی تجهیزات و تولید ارز دریافت کردند با مشکلاتی مواجه هستند.

وی افزود: تفاوت ارز دولتی در زمانی که ارز توسط تولید کننده اخذ شده تا زمانی که باید آن را پرداخت کند فاصله زیادی است و افزایش قیمت ارز منجر می‌شود که بسیاری از واحدهای تولیدی ناچار به تعطیلی شوند چرا که زمان میان تامین و تخصیص ارز تا زمان تسویه حساب زیاد است.

به گفته وی، آنها دچار مشکل هستند و قطعا باید واحدهای خود را تعطیل کنند چرا که در زمان درخواست، تامین و تخصیص و تسویه حساب زمان زیادی طول می‌کشد.

استاندار تهران ادامه داد: در حوزه مربوط به تخصیص ارز در بخش صنعت و معدن، ۲۵ میلیارد دلار سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی ارز تخصیص داده که امسال ۲۶ میلیارد دلار بوده اما در بانک‌های خصوصی هیچ آماری وجود ندارد و قطعا باید نظارت جدی در این حوزه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: کنترل نقدینگی قطعا به رشد و افزایش اقتصاد کشور کمک می‌کند و این کنترل باید در واحدهای تولیدی و نظام بانکی با جدیت دنبال شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سفرهای رییس جمهور و هیات دولت به شهرستان‌های استان به منظور افزایش تولید مصوبات خوبی داشتیم که باید با جدیت در راستای افزایش و حمایت از تولید کنندگان اجرایی شود.

به گفته وی، تولید کنندگان نقش مهمی در شکل گیری اقتصاد مقاومتی دارند و باید به مشکلات و درخواست‌های فعالان این بخش رسیدگی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha