شرقی ترین ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار کشور در سراوان افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از افتتاح شرقی ترین ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار کشور گرامیداشت ایام الله دهه فجر در کوهک شهرستان سراوان خبر داد.

محسن حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایران در نصف النهار ۴۴ تا ۶۳.۳ درجه و ایستگاه کوهک تنها ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار ایران است که در نصف النهار ۶۳.۲۴ درجه قرار دارد.

وی ادامه داد: کوهک شرقی‌ترین نقطه ایران و در ۲ کیلومتری مرز پاکستان قرار گرفته، که طلوع آفتاب در کشور ما از این نقطه شروع می‌شود و به سرزمین آفتاب نیز معروف است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بدون شک اهمیت مرز و مناطق مرزی در هر کشوری بر هیچکس پوشیده نیست، چرا که مناطق مرزی نقش استراتژیک و حساسی در امنیت اقتصادی کشورها دارند و اهمیت تولید داده‌های هواشناسی برای امنیت سفرهای تجاری و تبادلات مرزی ، مرزنشینان این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار کوهک سراوان یکی از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاهای تمام خودکار دنیاست که به لطف خدا و حمایت های دولت سیزدم با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال افتتاح شده و داده های ارزشمند آن در خدمت توسعه پایدار و آمایش سرزمین منطقه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha