۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام سمنان نیاز است

سمنان - ایرنا- نشست شورای اداری استان سمنان با تشریح مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان سمنان و تخصیص ها و بررسی روند مصوبات این سفر همراه بود و مطرح شد که ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های نیمه‌تمام در سفر دوم آیت‌الله رئیسی رییس جمهور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در استانداری با حضور محسن منصوری معاون رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه ۲۴ وعده داده شده در سفر نخست رئیس جمهور با پیگیری استاندار و فرمانداران شهرستان های این استان محقق شد، افزود: در برخی موارد از اعتباری که از محل سفر رئیس جمهور به این استان تصویب شده بود هم اعتبار بیشتری تأمین شد.

وی با تأکید بر اینکه سمنان جزو استان های اولی بود که رئیس جمهور به آن سفر کرد، خاطرنشان کرد: کل اعتباری که در سفر به این استان به ویژه در حوزه عمرانی تخصیص یافت نسبت به سایر استان ها کمتر بود و این امر منجر شد تا تعداد کمتری از طرح ها به بهره برداری برسد و این نقیصه را سعی کردیم در سفر دوم جبران کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه طرح های معرفی‌شده برای تکیمل در دور دوم سفر دولت بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی اولویت بندی شدند، افزود: طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد ۵۰ مورد معرفی شد که حدود یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰درصد ۱۰۳ مورد معرفی شد که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، گفت: طرح های زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۷۷ مورد معرفی شده است که چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار لازم دارد.

این مسئول با اشاره به مشروح طرح ها و اعتبارات مصوب شده و تخصیص یافته وزارتخانه های مختلف در سفر رئیس جمهور به این استان بیان کرد: از تعداد ۴۶۷ طرح عمرانی که در سفر اول مصوب شد ۲۰۸ طرح به بهره برداری رسید که معادل ۴۵ درصد این طرح ها است.

۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام سمنان نیاز است

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی هفت هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان تعهد سفر بود، افزود: در وزارت آموزش و پرورش هشت مصوبه داشت که ۱۶۵ میلیارد تعهد دولت بود و ۲۰۴ میلیارد تومان تأمین شد و از ۳۶ طرح کوچک ۲۵ مورد به بهره برداری رسیده است.

حمیدی گفت: حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه مصوبه داشت که تعهد دولت ۲۹ میلیارد تومان بود و ۳۷ میلیارد تومان تأمین شد و از ۱۱ طرح ۹ مورد به بهره برداری رسیده است و در حوزه بهداشت و درمان ۹ مصوبه وجود داشت که تعهد دولت ۲۷۸ میلیارد تومان بود و ۳۵۲ میلیارد تومان بیشتر از تعهد تأمین شد و از ۴۹ طرح کوچک ۳۸ مورد به بهره برداری رسیده است .

این مسئول در باره طرح ها و مصوبات جهاد کشاورزی بیان کرد: در حوزه وزارت جهاد کشاورزی ۱۳ مصوبه با تعهد ۷۲۱ میلیارد تومان وجود داشت و ۲۸۲ میلیارد تومان تأمین شد و از ۷۷ طرح کوچک ۲۷ طرح به بهره برداری رسیده است که در این حوزه و تأمین منابع سفر اول رئیس جمهور به استان سمنان عقب است.

۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام سمنان نیاز است

تأمین منابع آب مشکل اصلی طرح ایجاد قطب دامپروری در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در حوزه وزارت جهاد کشاورزی مصوبه ای مبنی بر ایجاد قطب دامپروری وجود دارد، تصریح کرد: طرح مطالعاتی توسط جهاد دانشگاهی به پایان رسیده و پنج مجتمع دامداری جانمایی شده و شرکت تعاونی عشایری شهرستان نیز ۱۷ ساعت آب خریداری کرده است که مقدمات انجام این کار را ایجاد کند.

وی تأمین منابع آب را از اصلی ترین مشکلات این طرح دانست وادامه داد: شرکت ایل اصیل سنگسر هم برای احداث یک مجتمع پروارداری اعلام آمادگی کرده و این امر توسط شرکت شهرک های کشاورزی در حال پیگیری است و آماده سازی ۱۵ هکتار در فاز اول برای واگذاری در منطقه سیاه کوه توسط استاندار سمنان کلنگ زنی شود.

حمیدی با بیان اینکه در حوزه راه و شهر سازی بیشترین مصوبات و تعهدات دولت رقم خورد، گفت: ۶۵۰ کیلومتر از مسیر تهران – مشهد که در دو باند حدود یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر می شود در حوزه این استان قرار دارد.

وی افزود: ۲۰ مصوبه سفر اول دولت سیزدهم در استان سمنان با تعهد ۷۳۱ میلیارد تومان در حوزه راه شهرسازی بود که یک هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان آن تأمین شد و با این اعتبار از ۵۲ طرح ۱۷ طرح به مرحله افتتاح رسیده است.

طرح های حوزه آب و راه در اولویت نخست مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه وزارت نیرو ۳ مصوبه داشته است که ۶۳۰میلیارد تومان تعهد دولت بود و ۸۵۱ میلیارد تومان تأمین شده، ابراز کرد: بعد از مشکلات حوزه راه بیشترین مشکلات زیر ساختی استان در حوزه تأمین آب آشامیدنی است و علی رغم افزایش تأمین اعتبار در این بخش از ۵۹ طرح ۱۸ مورد به بهره برداری رسیده و مابقی در حال اقدام است.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت ۶ مصوبه دارد که ۷۰ میلیارد تومان تعهد دولت بوده با تخصیص ۶۶ میلیارد تومان سه طرح به مرحله بهره برداری رسیده است و در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هشت مصوبه با تعهد ۱۵۰ میلیارد تومان بود که ۱۷۹ میلیارد تومان تأمین شده و از ۱۰طرح نیمه تمام این بخش پنج مورد به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین با اشاره به مصوبات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای چهار مصوبه دور اول سفر دولت با تعهد ۲۷۹ میلیارد تومان ۷۱ میلیارد تومان تخصیص یافته است و از هشت پروژه یک مورد به بهره برداری رسیده است و پیگیری شده تا دو پروژه فرهنگسرای سمنان و شاهرود که در مراحل نهایی است، از محل ماده ۵۶ تأمین اعتبار شود.

بهره برداری از سه پاسگاه حفاظت از محیط زیست در استان

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه وزارت کشور پنج مصوبه به ارزش سه میلیارد تومان داشته است که در این حوزه تخصیص اعتبار نشده است، گفت: در حوزه انتظامی ۷ مصوبه به ارزش ۱۶ میلیارد تومان داشتیم که حدود ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و ۴ پروژه به بهره برداری رسید.

این مسئول بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگ چهار مصوبه در سفر دولت به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان وجود داشت که ۳۸ میلیارد تومان اختصاص یافته و تا کنون ۷ پروژه به بهره برداری رسیده است.

حمیدی با اشاره به اینکه در حوزه محیط زیست یک مصوبه با تعهد ۱۵ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۱۴ میلیارد تومان تخصیص یافت و تاکنون سه پاسگاه حفاظت از محیط زیست به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد:سازمان زندان ها دو مصوبه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان داشت که ۱۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کردو هر دو طرح در مرحله نهایی برای افتتاح قرار دارد.

تمام مصوبات بانک ها تخصیص یافته است

وی گفت: وزارت نفت ۱۱ طرح به ارزش ۷۰ میلیارد تومان داشت که از این مبلغ ۶۱ میلیارد تومان تخصیص یافته و ۹ طرح به بهره برداری رسیده است و برای حوزه ورزش و جوانان استان سمنان ۶ مصوبه به ارزش ۴۴ میلیارد تومان تصویب شده بود که حدود دو برابر تأمین اعتبار شده و از ۱۶ طرح ۱۰ مورد به بهره برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در مورد مصوبات بانک رفاه کارگران گفت: این بانک دو مصوبه به ارزش ۴۷ میلیارد تومان داشته است که همه این مبلغ تأمین شده و هر ۲ طرح به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان پنج مصوبه به ارزش ۴۰میلیارد تومان در نصوبات دور اول سفر دولت به استان سمنان داشت که ۵۱ میلیارد تومان تأمین شد و از ۵ طرح ۳ مورد افتتاح شد ، ابراز کرد: بنیاد مسکن دو مصوبه به ارزش ۴۵ میلیارد تومان داشت که همه این مبلغ تأمین و طرح های آن به بهره برداری رسیده است.

۵۰ میلیارد اعتبار برای ایجاد قطب دامپروری در سمنان لازم است

معاون امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه فرآوری مواد معدنی مهم ترین رویکرد دولت در حوزه رونق اقتصادی و تولید است، اظهار داشت: سه واحد از مجموعه بیش از ۶۰۰ معدن در استان فرآوری می کردند که اکنون ۱۴ واحد در حوزه فرآوری مواد معدنی فعال است.

محمدرضا صادقی افزود: هشت واحد فرآوری مواد معدنی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و هشت واحد نیز درخواست مجوز فرآوری جدید دارند.

معاون امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه طرح ایجاد قطب دامپروری در منطقه سیاه کوه در دست احداث است، گفت: برای اجرای این طرح منتظر طی روند اداری نماندیم و با بهره گیری از نهادهای خصوصی این طرح در دست اقدام قرار دارد.

۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام سمنان نیاز است

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ میلیون تومان هزینه مطالعات این طرح بود که تأمین شد، ابراز کرد: ۱۵ هکتار واگذاری زمین برای ۲۵ هزار رأس دام در این خصوص انجام شد و تکمیل این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صادقی با اشاره به مشکلات واحد سیمان بیارجمند که ۳۸ هزار نفر از مردم این منطقه به عنوان سهامدار با این مسئله درگیر بودند، بیان کرد: ۳۱ درصد از شرکت سیمان شاهرود خریداری شده و ۲۱ میلیارد بانک تجارت، ۴۶ میلیارد بانک صنعت و معدن و ۶۰ میلیارد هم مصوبه این بانک است که با تأمین مالی این طرح واحد سیمان بیارجمند به نفع مردم منطقه احیا می شود.

ضرورت تامین آب تا ضرورت ساماندهی جاده معروف به قتلگاه

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان با حضور معاون اجرایی رییس جمهور به ضرورت رفع نیاز آبی تا ساماندهی جاده‌ سمنان-فیروزکوه معروف به قتلگاه، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس گلرو شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور محسن منصوری معاون رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در استانداری، گفت: مساله اصلی استان سمنان آب است و آب است و آب.

۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام سمنان نیاز است

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین نیاز حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه آب است و آب آشامیدنی باید تامین شود،ادامه داد: رییس جمهور قول هایی در سفر دادند و با مصوبه‌های دولت در مورد خط انتقال امیدآفرینی شد.

گلرو گفت که در زمینه تامین آب برای سمنان، احداث سد و انتقال آب از سد فینسک و انتفال آب از دریای خزر و نیم نگاهی به تامین آب از خلیج فارس هم مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه با وجود سمنانی بودن رییس جمهور گذشته کشور آبرسانی به سمنان محقق نشد، ادامه داد: در گفت‌وگویی با آیت‌الله رئیسی در این زمینه، رییس جمهور قول مساعد برای حل مشکل آب دادند.

تعیین مرزهوایی برای فرودگاه سمنان، ۲ پرواز از این فرودگاه به نجف، پوشش اینترنت نسل چهارم در روستاها، توسعه قابل توجه گازرسانی روستایی، دانش بنیان شدن و ایجاد ۱۲ زیرساخت مورد نیاز در این زمینه، از موفقیت‌های سمنان از بیان وی اعلام شد.

نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث زیست‌بوم نیز در سمنان تکمیل شد و به مرحله محتواسازی و سپس درآمدزایی می رسد.

وی با اشاره به نیازهای حوزه درمان در مرکز استان سمنان، گفت: سمنان ۴۰ سال رادیوتراپی نداشت و طی یکسال ۲ دستگاه رادیوتراپی از سوئد به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان وارد و نصب شد.

به گفته گلرو، قطب دامپروری شدن مهدبشهر ایده آیت‌الله رئیسی رییس جمهور بود و نیاز است در دور دوم سفر اعتبارات ویژه دریافت کند.

جاده‌ای که قتلگاه شده

نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده سمنان- فیروزکوه تبدیل به قتلگاه شده و تلفات می‌دهد، بارها برای اصلاح و بهبود شرایط آن نشستهایی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شیوه‌ام به عنوان نماینده مجلس به توپ بستن دولت و استیضاح نیست و خواهش داریم با تعیین رقمی، پیمانکار این جاده را به ساماندهی لازم برساند.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه طرحهای عمرانی در این دولت قابل توجه بود و باعث توسعه شد. در استان برای تامین منافع مردم، نمایندگان و مسوولان استان همصدا هستند.

نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد که نمایندگان با دولت آیت‌الله رئیسی نزدیک هستند و در این شرایط سخت و فشار تحریم‌ها، برای مدیریت منابع به منظور آرامش اجتماعی و کمک به مردم تلاش می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha