رقابت دانشجویان ۱۱ دانشگاه روسیه در المپیاد زبان فارسی + فیلم

مسکو- ایرنا- شانزدهمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی با رقابت دانشجویان روس از ۱۱ دانشگاه این کشور و به میزبانی دانشگاه دولتی مسکو برگزار و برگزیدگان آن شامگاه دوشنبه در آیینی تجلیل شد.

در آیین اختتامیه این المپیاد که با حضور«آلکسی ماسلوف» رئیس انستیتو آسیا و آفریقا دانشگاه دولتی مسکو و جمعی از اساتید کرسی‌های ایران‌شناسی روسیه برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در سخنانی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه زبان، زیربنای آگاهی است ترویج زبان فارسی در روسیه را از عوامل مهم شناخت بی‌واسطه مردم روسیه از واقعیت‌های ایران امروز و دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد.

رقابت دانشجویان ۱۱ دانشگاه روسیه در المپیاد زبان فارسی + فیلم


کاظم جلالی، دانشجویان زبان و ادبیات فارسی را سرمایه روابط دو کشور دانست و بر نقش آنها در تحکیم روابط ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

رقابت دانشجویان ۱۱ دانشگاه روسیه در المپیاد زبان فارسی + فیلم

در پایان این مراسم جوایز هشت برگزیده این المیپاد به آنها اعطا شد.
در این آیین، خدمات پروفسور گرانت آوانسوویچ واسکانیان ایران‌شناس و زبان‌شناس برجسته روس و مولف فرهنگ لغات روسی-فارسی که اواخر دی ماه ۱۴۰۲ پس از ۹۹ سال زندگی، درگذشت، تجلیل شد. 
همچنین در این آیین یاد و خاطره مرحوم دکتر حسین جهانگیری مترجم ارشد سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو که ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ جان به جان آفرین تسلیم کرد،گرامی داشته شد. 


رقابت دانشجویان ۱۱ دانشگاه روسیه در المپیاد زبان فارسی + فیلم

در شانزدهمین المیپاد زبان و ادبیات فارسی ٣١ دانشجوی منتخب از ۱۱ دانشگاه در سراسر روسیه شامل دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه علوم انسانی روسیه، دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو، دانشگاه دوستی ملل، دانشگاه آستراخان، دانشگاه اوستیای شمالی، مدرسه عالی اقتصاد، دانشگاه سن پترزبورگ، آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه روسیه، دانشگاه داغستان و دانشگاه زبان‌شناسی مسکو در آزمون‌های دستور و نگارش، درک شنیداری، ترجمه، گفتگو و ادبیات با نظارت ١۴ داور شرکت کردند.


این المپیاد به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد.

پانزدهمین المپیاد دانشجویی زبان و ادبیات فارسی در روسیه شنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha