نخبگان، الگوهای تاثیرگذار جوامع هستند

تهران- ایرنا- قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: ناامید نشدن از جمله انتظارات رهبر معظم انقلاب از جامعه نخبگانی است. نخبگان پیشانی یک جامعه و ملت و الگوهای تاثیرگذار جوامع هستند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از بنیاد ملی نخبگان، آیین تجدیدمیثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب همزمان با ایام دهه فجر امروز (سه‌شنبه) با حضور مسئولان بنیاد ملی نخبگان و جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سیدسلمان سیدافقهی ضمن نثار درود بر روح پاک امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: امام راحل‌ ما پرچمی را به دست این ملت دادند که پرچم افتخار، عزت و شکوفایی تاریخی یک ملت و برخاسته از آموزه‌های اسلامی و وحیانی و مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی افزود: امروز شما به عنوان استعدادهای برتر و نخبه و نماینده جامعه بزرگ نخبگان آمده‌اید تا با آرمان‌های امام بزرگوار تجدید میثاق کنید. باید به واسطه امنیت و جایگزینی نظام مردم سالار مبتنی بر شریعت حقه الهی به جای سلطه بیگانگان و نظام‌های مختلف شاهنشاهی و جور و ستم بی‌پایانی که بر این ملت بزرگ رفته، قدردان امام (ره) بزرگوار باشیم.

نخبگان، الگوهای تاثیرگذار جوامع هستند

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در مقطعی هستیم که رهبر معظم انقلاب، آن را به عنوان گام دوم انقلاب نامگذاری کرده‌اند. این گام امروز باید با پیشرانی شما نخبگان برداشته شود تا بتوانیم در یک حرکت شاید سخت از شیب تندی که در پیش روی ملت قرار گرفته است با خیزش جدید علمی عبور کنیم و حرکتی جهشی در حوزه علم و فناوری و نوآوری را رقم بزنیم.

سیدافقهی با بیان اینکه ناامید نشدن از جمله انتظاراتی است که رهبر معظم انقلاب از جامعه نخبگانی دارند، گفت: نخبگان پیشانی یک جامعه و یک ملت هستند و چشم ملت همیشه به نخبگانش است. زیرا آنها الگوهای تاثیرگذار جوامع هستند.

وی با بیان اینکه بی شک تحولات جامعه در مقاطع مختلف با پیشرانی نخبگان رخ می‌دهد و این امر مسئولیت نخبگان را بیشتر می‌کند، یادآور شد: نخبه در معرض خطر بزرگی است، اگر نقش خود را صحیح ایفا کند یقیناً ماجور خواهد بود و خداوند متعال درجات بالایی را به او عطا خواهد کرد و چنانچه وظیفه خود را به درستی انجام ندهند باید در درگاه الهی پاسخگو باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha