صفتی: بخت زیادی برای برتری مقابل استونی داریم؛ حضور در گروه ۲ جهانی افتخار بزرگی است

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌ ملی تنیس ایران درباره رقابت‌های پیش‌روی این تیم، گفت: با خودباوری ملی‌پوشان و تیم یکدستی که داریم، بخت زیادی برای پیروزی مقابل استونی خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، تیم ملی تنیس کشورمان در قالب مسابقات دیویس کاپ باید با استونی روبه‌رو شود. مسابقات تنیس جام دیویس‌کاپ مهم‌ترین تورنمنت تیمی بین‌المللی مردان جهان به حساب می‌آید و به صورت سالانه توسط فدراسیون جهانی تنیس یا همان ITF برگزار می‌شود.

فرمت دیویس کاپ به این شکل است که ۱۶ کشور برتر جهان به یک گروه تبدیل می‌شوند و کشورهای دیگر طبق رتبه‌بندی آن‌ها توسط فدراسیون جهانی تینس(ITF) در گروه‌هایی دیگر جای می‌گیرند. پس از گروه جهانی اصلی، گروه پلی‌آف قرار دارد که در آن تیم‌های آخر گروه جهانی با برترین تیم‌های گروه ۲ جهانی رقابت‌ می‌کنند و برنده‌ها جایگاه بالاتر را کسب خواهند کرد. پس از گروه پلی‌آف نیز گروه ۲ جهانی وجود دارد و به همین ترتیب تیم‌ها کسب جایگاه‌ می‌کنند و به رقابت می‌پردازند.

فرشاد صفتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص رویارویی تیم کشورمان با استونی، اظهار داشت: از ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند در جزیره کیش، اردوی تیم ملی آغاز می‌شود. از ۴ تا ۱۴ اسفند نیز تور جهانی را داریم که ورزشکاران ما با رقیبان خارجی بازی می‌کنند. سپس اردوی دوم آماده‌سازی انجام خواهد شد و تنیسورهای تیم ملی برای بازی مقابل استونی به سریلانکا اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: چندی پیش تیم تنیس روسیه اردوی مشترک خوبی را با تیم ایران و در کشورمان برگزار کرد، اما برای تقابل با استونی، اردوی مشترک نداریم. این بار، بچه‌ها در تور جهانی با رقیبان خارجی بازی می‌کنند و همچنین آلدین ستکیچ، حریف تمرینی جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان در اردوهای ما حاضر می‌شود تا به تیم کمک کند.

مدیر تیم ملی تنیس با اشاره به آمادگی تنیسورهای ایرانی، عنوان کرد: به نظرم بچه‌ها می‌توانند در این رقابت نیز پیروز باشند. خود باوری، درخشش در بازی‌های بین المللی اخیر و یکدستی ملی‌پوشان عواملی است که دست‌یابی به پیروزی مقابل استونی را برای ما ساده خواهد کرد. اگر پیروز شویم، از این پس عضو گروه ۲ جهانی خواهیم بود که دستاورد بزرگی در تاریخ تنیس ایران است. گروه‌های پلی‌آف دائمی نیستند و تیم‌ها پس از تعیین تکلیف در گروهای اصلی جای می‌گیرند.

وی افزود: ماندگاری در گروه ۲ جهانی به قرعه نیز بستگی دارد. امکان دارد به کشورهایی مثل چین، مکزیک و اروگوئه بخوریم و نتیجه هر کدام می‌تواند متفاوت باشد. سطح کیفی تیم‌های حاضر در این گروه خیلی با گروه قبلی متفاوت است و نباید از تلاش برای صعود در هیچ جایگاهی دست بکشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha