انقلاب تاکتیکی و اندیشه ایرانی رمز موفقیت تیم ملی؛ پای امیر در میان است

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران با تاکتیک و همدلی کاملا ایرانی، عملکرد فوق‌العاده‌ای در جام ملت‌های آسیا داشته است.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک عملکرد درخشان و تماشایی با هدایت کادر کاملا ایرانی تا به اینجا کار نمایش درخشانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داشته است.

اسفند ماه سال ۱۴۰۱ بعد از جدایی کارلوس کی‌روش و حذف تیم ملی فوتبال از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فدراسیون فوتبال به دنبال جایگزین مناسب در فاصله اندک قبل از شروع جام ملت‌های آسیا بود. فلیکس سانچز، مونتلا و امیر قلعه‌نویی گزینه‌های اصلی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران بودند.

سرانجام فدراسیون فوتبال بعد از توافق با باشگاه گل‌گهر سیرجان موفق شد با امیر قلعه‌نویی به توافق رسید و این سرمربی ایرانی در حالی که تا هفته ۲۳ هدایت گل‌گهر را در اختیار داشت به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد.

انقلاب تاکتیکی و اندیشه ایرانی رمز موفقیت تیم ملی؛ پای امیر در میان است

مربی ۶۰ ساله‌ای که برای رسیدن دوباره به نیمکت تیم ملی، ۱۶ سال صبر کرد. او در جام ملت‌های ۲۰۰۷ هم سرمربی ایران بود اما در آن مسابقات، تیم ملی در مرحله یک‌چهارم نهایی با شکست مقابل کره در ضربات پنالتی حذف شد و از تیم ملی با انتقادهای فراوان کنار گذاشته شد، انتقادهایی که وقتی تیم ملی با نمایش بسیار ضعیف‌تری در ادوار جام ملت‌ها و جام‌جهانی با هدایت مربی‌های خارجی روبرو شده بود، اصلا ذره‌ای شاهد آن‌ها نبودیم.

شاید قبل از شروع جام ملت‌های آسیا و به ویژه با توجه به روند آماده‌سازی تیم ملی فوتبال و زمان کم کادرفنی کمتر کسی فکر می‌کرد که یوزها با هدایت کادر کاملا ایرانی بتوانند به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنند. تیم ملی تا به اینجا کار تحت هدایت قلعه‌نویی به یک رکورد فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرده است. رکورد باورنکردنی ۱۸ بازی بدون باخت!

حالا اما بعد از کسب نتایج درخشان بسیاری از منتقدانی که اظهار داشتند تیم ملی تحت هدایت کادر کاملا ایرانی و در راس آن امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند نتیجه مناسب را کسب کند، دست از انتقاد کشیده‌اند و متوجه شدند که انتقادهای آن‌ها اشتباه بوده است.

قلعه‌نویی بارها در نشست‌ها و مصاحبه‌های خود مهم‌ترین امر برتری تیم ملی و موفقیت آن‌ها را هم‌دلی و اتحاد بین بازیکنان و همچنین ایجاد صداقت کامل بین کادر و بازیکنان دانسته است. امری که به وضوح در این تورنمنت و مخصوصا در دیدار مقابل ژاپن به چشم آمد.

انقلاب تاکتیکی و اندیشه ایرانی رمز موفقیت تیم ملی؛ پای امیر در میان است

کادرفنی کاملا ایرانی تیم ملی فوتبال ایران در کنار ایجاد همدلی و اتحاد بین بازیکنان، توانست انتقلاب تاکتیکی در این تیم ایجاد کند. تیمی که تا قبل از حضور آن‌ها همواره تاکتیک‌های تدافعی را در پیش داشت و کار بسیار سختی بود که با توجه به زمان کم قبل از شروع مسابقات و همچنین تعداد بازی‌های تدارکاتی محدود بتوانند تغییر تاکتیکی بزرگی در این تیم ایجاد کرد.

اما کادر تیم ملی فوتبال موفق شد علاوه بر تغییر تاکتیک به بهترین حالت ممکن، بازیکنان را با این تاکتیک وفق دهند. بعد از حضور قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال، دیگر شاهد تاکتیک‌های تدافعی و نگاه به ضدحمله‌ها حتی در مقابل تیم‌ها متوسط نبودیم. یوزها با ارائه بازی تهاجمی و رو به جلو به خوبی توانستند بهترین عملکردشان در فاز هجومی را با تکیه بر اندیشه‌های فنی کادر ایرانی به نمایش بگذارند.

وقتی لیست نهایی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام ملت‌ها اعلام شد خیلی‌ها معتقد بودند که تیم ملی مدرسه پیرمردها شده‌ است اما همان بازیکنانی که مورد انتقاد قرار گرفته بودند نمایش درخشانی در این رقابت‌ها داشتند. گزارش کامل «پیرمردها» دیگر کنایه نیست؛ منتقدان قلعه‌نویی ساکت شدند در اینجا بخوانید.

انقلاب تاکتیکی و اندیشه ایرانی رمز موفقیت تیم ملی؛ پای امیر در میان است

وقتی تیم ملی فوتبال به ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی رسید نیز منتقدان منتظر شکست سنگین تیم ملی مقابل سامورایی‌ها بودند اما یک‌بار دیگر کادرفنی ایرانی تیم ملی نشان داد که تاکتیک‌ و غیرت ایرانی رمز موفقیت آن‌ها مقابل هر تیمی خواهد بود، گزارش کامل نقشه پیروزی ایران برابر ژاپن؛ قلعه‌نویی با چه تاکتیکی جواب منتقدان را داد را در اینجا بخوانید.

تیم ملی فوتبال ایران با هدایت قلعه‌نویی تمام رکوردها را هدف گرفته تا نشان دهند که انتقادهایی که از آن‌ها می‌شد همانند سال ۲۰۰۷ از روی کینه‌ورزی و برنامه‌ریزی شده بوده است. گزارش کامل رکوردشکنی تاریخی تیم ملی با مربی ایرانی؛ یوزها بهترین تیم آسیا را در اینجا بخوانید.

قطعا حتی اگر تیم ملی فوتبال ایران فردا مقابل تیم ملی قطر نتواند نتیجه مناسب را کسب کند، هیچ‌کس به خودش این اجازه را نخواهد داد که بخواهد از کادر ایرانی تیم ملی فوتبال انتقاد کند، چون تا به اینجا کار یکی از بهترین نمایش‌های یوزها را با همدلی و اتحاد کاملا ایرانی مشاهده کردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha