۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۴:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85379395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب راست افراطی هلند در تشکیل دولت ائتلافی با بحران مواجه شد

تهران- ایرنا- حزب راست میانه «قرارداد اجتماعی جدید» هلند (NSC) از مذاکرات برای تشیکل دولت ائتلافی کنار کشید و تلاش‌های «خیرت ویلدرز» رهبر حزب راست افراطی «آزادی» (PVV) برای ایجاد دولت ائتلافی را با بحران مواجه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، حزب قرارداد اجتماعی جدید در انتخابات ماه نوامبر ۲۰ کرسی از ۱۵۰ کرسی پارلمان را تصاحب کرد. حزب آزادی نیز به عنوان حزب برنده، یک چهارم کرسی‌ها پارلمان را از آن خود کرد و مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی را آغاز کرد.

این مذاکرات میان چهار حزب آزادی، قرارداد اجتماعی جدید، حزب راست میانه VVD وابسته به مارک روته نخست وزیر فعلی و حزب BBB در ۲ ماه گذشته جریان داشت اما هیچ نشانه‌ای از احتمال تشکیل دولت ائتلافی وجود نداشت.

به گزارش روزنامه هلندی AD، «پیتر اومتزیگت» رهبر حزب قرارداد اجتماعی جدید در نامه‌ای به اعضای حزب خود نوشت که وی مذاکرات را تمام‌شده می‌داند زیرا دارایی‌های دولت این اجازه را به این حزب نمی‌دهد که به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند.

وی در نامه خود تاکید کرد که حاضر است از تشکیل دولت اقلیت حمایت کند. این در حالی است که گزینه بعدی، برگزاری انتخابات جدید است.

ویلدرز در بیانیه‌ای در واکنش به اومتزیگت گفت: این کاملا ناامیدکننده است. کشور به این ائتلاف نیاز دارد. اصلا این وضعیت را درک نمی‌کنم.

قدرت گرفتن ویلدرز که دارای سیاست‌های مخالف اتحادیه اروپا، مسلمانان و مهاجران است موجب ایجاد نگرانی‌هایی در اتحادیه اروپا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha