۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبر: 85379517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایتخت مقاومت در مبعث پیامبر نور و رحمت سراسر شادی است

کرمان- ایرنا- کرمان، زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و پایتخت مقاومت جهان اسلام همزمان با خجسته سالروز بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) سراسر شادی و شعف است.

به گزارش ایرنا، همزمان با فرا رسیدن ۲۷ رجب، سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام، دیار مقاومت یکپارچه جشن و شادی شده است و مردم این استان با برگزاری آیین‌های مختلف این عید بزرگ مسلمانان را گرامی می‌دارند.

مردم ولایتمدار کرمان در این عید بزرگ شامگاه پنجشنبه با چراغانی سردر منازل و اماکن عمومی، خیابان‌ها و معابر، پخش شیرینی و شکلات، عید مبعث پیامبر گرانقدر اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) را جشن گرفتند.

مردم کرمان در شب عید مبعث نیز با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و نیز گلزار شهدا با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، مبعث پیامبر اکرم (ص) عید بزرگ مسلمانان را به یکدیگر تبریک گفتند.

پایتخت مقاومت در مبعث پیامبر نور و رحمت سراسر شادی است

در مرکز استان کرمان نیز مردم در سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) با شرکت در آیین های مختلف این عید بزرگ مسلمانان را جشن گرفتند و برای یکدیگر آرزوی صحت و سلامتی کردند.

آیین‌های جشن عید مبعث در روز پنجشنبه نیز ادامه دارد، عصر امروز همچنین آیین مهمانی لاله ها با عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهدا در این استان برگزار می‌شود.

ایستگاه‌های صلواتی نیز در سطح استان برپا شده است و دست اندرکاران آن با پخش شربت و شیرینی این جشن را به مردم تبریک می‌گویند.

اصناف و بازاریان نیز با چراغانی و آذین بندی محوطه بازار، خیابان‌ها و برافراشتن پرچم‌های رنگی مزین به نام مبارک محمد(ص) بخشی از عشق، ارادت و دلبستگی خود را به رسول اکرم(ص) و خاندان پاکش ابراز داشتند.

بقعه‌های متبرکه امامزادگان کرمان نیز به محلی برای پخش شیرینی و نذورات مردم مسلمان و شهید پرور این استان تبدیل شده است.

عید مبعث ، عیدی است که در آن بانگ وحی در غار حرا طنین انداز شد تا پیامبر رحمت و مهربانی، راه سعادت و کمال را به بشریت نشان دهند، پیامبری که بر اساس نص صریح کلام وحی ، برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شدند.

اخلاق نیکو، مهربانی ، صله رحم و فرو بردن خشم از ویژگی های رسول اکرم (ص) بود و بشریت باید از این رفتار نیکو و خردمندانه الگو بگیرد تا به قرب الهی برسد.

اسلام همان نور، روشنایی و هدایت در این روز بزرگ نمایان شد و رسول خوبی ها، مهربانی ها و شفقت ، این وظیفه مهم و خطیر را به دوش کشیدند تا بشریت را به سعادت و کمال برسانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha