ذوالنور: رویکرد خواص موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتدار نظام می‌شود

تهران- ایرنا- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی رویکرد خواص را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی، خنثی کردن توطئه‌ دشمنان و اقتدار کشور دانست و گفت: مردم در بزنگاه‌های تاریخی با مشارکت در انتخابات، حساب برخی از ناکارآمدی‌ها را از نظام اسلامی جدا می‌کنند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تاثیر حضور خواص در انتخابات پیش رو اظهار داشت: همه اندیشمندان، جامعه را به سه بخش تقسیم می‌کنند که بخش نخست آن جایگاه رهبری یا رهبران است، بخش دوم خواص و نخبگان هستند و بخش سوم نیز دامنه و پیکره جامعه که مردم محسوب می‌شوند را شامل می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در طول تاریخ هرجا که خواص در پیچ‌های تاریخی و بزنگاه‌های حساس، رسالت و ماموریت خود را به صورت مثبت ایفا کردند، سبب تحریک و پای کارآوردن اصناف و بدنه جامعه در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور شدند و در حقیقت سبب خیر رساندن به کشور شده و تعهد خود را در مقابل اقشار و توده مردم انجام دادند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه خواص می‌توانند در زمان‌های مختلف سبب پاسداشت منافع ملی کشور شوند، تاکید کرد: همچنین رویکرد خواص می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی، خنثی کردن توطئه دشمنان و اقتدار نظام جمهوری اسلامی شود.

وی با اشاره به مقاطعی از کشور که خواص به وظایف و رسالت خود در قبال کشور و مردم عمل نکردند، گفت: در شرایطی که خواص در پیچ‌های تاریخی و بزنگاه‌های مهم، نقش آفرین نبودند، خسارتی به جامعه و مردم وارد شده که قابل برآورد و حساب نیست.

نماینده مردم قم در مجلس عرصه انتخابات را از بزنگاه‌های حساس جامعه برشمرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، یک نقش اساسی در تعالی و قدرت کشور است و انتخاب گزینه‌های مناسب و اصلح نیز می‌تواند نه فقط برای چهار سال بلکه برای چندین سال سبب افزایش قدرت ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف شود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه خواص می‌توانند سبب رفع نگرانی‌ها در نظام اسلامی شوند، یادآور شد: البته هر زمان که این نگرانی برای حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات وجود داشته، خواص با بصیرت سبب به حرکت درآوردن توده‌ها، اقشار و بدنه جامعه شدند و به نحوی مسوولان نظام را غافل گیر کردند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی دشمن شناس هستند، تصریح کرد: اگر مردم هزاران گله از نمایندگان مجلس، مسوولان اجرایی یا سایر دستگاه‌ها داشته باشند، مردم حساب برخی از ناکارآمدی‌ها را از نظام اسلامی جدا می‌کنند و در بزنگاه‌های تاریخی مانند عرصه انتخابات و برای خنثی کردن نقشه دشمن، نقش آفرینی تحسین آفرین خود را به نمایش می‌گذارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اینکه خواص کدام بخش از جامعه را شامل می شود، توضیح داد: معنای خواص جامعه محدود است ولی مصادیق آن بسیار گسترده است. به عنوان نمونه سران قوا، علمای دینی، اساتید دانشگاهی، مسوولانی که اعتبارات و اختیاراتی دارند، مردمی که می‌توانند کار تهیه و توزیع خبر را بر عهده داشته باشند تا هنرمندان، ورزشکاران و حتی برخی از بازاریان معروف از جمله این خواص محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: گاهی یک فرد در فامیل جزء خواص است، همچنین گاهی یک بازیگر، حتی یک فردی که ممکن است از جایگاه اجتماعی پایینی در جامعه برخوردار باشد ولی از نظر شخصیتی بر عده‌ای از مردم تاثیرگذار شود، جزء خواص محسوب می‌شود که امید است همه این خواص نقش خود را در انتخابات پیش روی اسفندماه به بهترین شکلی ایفا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha