۲۷.۳ درصد از مردان خراسان شمالی نام «محمد» دارند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۱۳۸ هزار و ۸۲۶ نفر معادل ۲۷.۳ درصد از مردان این استان نام مبارک محمد و ترکیبات آن را دارند.

علی زاهدی نیا روز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن مبعث حضرت محمد(ص) به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۲۳۱ واقعه ولادت در ۱۰ ماهه امسال در استان ثبت شد که پنج هزار و ۸۷۲ واقعه ولادت مربوط به پسران است.

وی افزود: ۱۴۵ نفر از پسران متولد شده در ۱۰ ماهه امسال هم با نام مبارک محمد و ۹۷۴ نفر با نام محمد یا ترکیبات آن نامگذاری شدند بر این اساس ۱۶.۶ درصد از پسران متولد شده در این مدت نامی از محمد دارند.

زاهدی نیا با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال محمد، صدر نشین نام های انتخاب شده برای پسران در خراسان شمالی است افزود: پارسال هم یکهزار و ۱۴۷ نفر از پسران متولد شده در استان با نام محمد نامگذاری شدند.

وی خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت(ع) و بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۵۰۹ هزار و ۴۳۹ نفر از جمعیت استان را مردان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha