همزمان با دهه فجر ۵/۵ کیلومتر از بزرگراه کوار- فیروزآباد فارس افتتاح شد

شیراز- ایرنا- همزمان با دهه مبارک فجر بخشی از قطعه سه بزرگراه کوار- فیروزآباد به طول ۵/۵ کیلومتر در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیر کل راه و شهرسازی فارس در آیین افتتاح این پروژه گفت: این بزرگراه بخشی از محور سراسری منطقه استراتژیک نفت و گاز و پتروشیمی عسلویه به سمت مرکز و شمال کشور است که پس از اتمام عملیات اجرایی علاوه بر حل مشکلات ترافیکی منطقه‌ای موجب تسهیل در تردد مواد خام اولیه از عسلویه به بسیاری از کارخانه‌های داخلی خواهد شد.

محمودرضا طالبان افزود: کاهش ترافیک، تسهیل تردد، افزایش ایمنی ترافیک، کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش میزان مصرف سوخت زمان و همچنین کاهش هزینه حمل و نقل از دیگر مزایای این پروژه مهم است.


او ادامه داد: علاوه بر افتتاح ۵/۵ کیلومتر بزرگراه، پروژه بهسازی قطعات یک، ۲ و سه بزرگراه کوار - فیروزآباد نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اعتبار هزینه شده بهسازی قطعات یک و ۲ بزرگراه را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: ساخت کل پروژه کوار- فیروزآباد ۵۵ کیلومتر و شامل چهار قطعه است که عملیات اجرایی قطعات یک و ۲ و چهار آن در سال‌های گذشته به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است.

طالبان افزود: طول قطعه سه نیز ۱۳ کیلومتر است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی کوهستانی عملیات اجرایی در این منطقه با سختی همراه است و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از مابقی مسیر خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha