۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۵۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85380518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷ درصد بیمه شدگان خراسان‌شمالی زنان هستند

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۵۱
کد خبر: 85380518
۳۷ درصد بیمه شدگان خراسان‌شمالی زنان هستند

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: سه هزار و ۱۰۰ خانوار روستایی این استان در ۱۰ ماه سال جاری زیر پوشش ا ین صندوق رفتند که ۳۷ درصد آن زن هستند.

محمدرضا بیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان با بیان اینکه از مجموع بیمه شدگان در سال جاری تعداد یک هزار و ۹۵۰ نفر مرد و یک هزار و ۱۵۰ نفر زن هستند اظهار کرد: استقبال بانوان نسبت به بیمه اجتماعی روند رو به رشدی دارد که این شاخص در سال گذشته ۳۴ درصد بود.

وی با با بیان اینکه بیش از ۷۷ هزار نفر از روستاییان استان زیر پوشش این صندوق هستند گفت: ۱۷ هزار نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند که شامل ۲۳ درصد می شود.

وی افزود: همچنین جوانان و افراد دانش آموخته دانشگاهی و افراد دارای گواهی نامه فنی و حرفه ای نیز در سال های اخیر از این بیمه استقبال خوبی داشته اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی تصریح کرد: ضریب پوشش بیمه اجتماعی این استان اینک ۴۲ درصد که بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است.

وی افزود: میانگین بیمه اجتماعی کشور ۲۰ درصد است این در حالی است که خراسان شمالی در شاخص بیمه ای رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.
بیدی تصریح کرد: با وجود اینک سرانه درآمد خانوار استان در ردیف های آخر کشور است اما استقلال از بیمه های اجتماعی در این خطه مطلوب است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی جمعیت مشمول بیمه روستاییان و عشایر و سایر مشمولان را ۱۷۰ هزار نفر در استان ذکر کرد و گفت: ۷۷ هزار و ۲۰۲ نفر از هم استانی ها خود را بیمه کرده اند.
وی گفت: چهار هزار و ۵۳۳ نفر از بیمه شدگان استان ماهیانه مسمتری دریافت می کنند که به طور متوسط ۵۷ میلیارد ریال به حساب آنان واریز می شود.
بیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال ۳۰۰ نفر از بیمه شدگان این استان به مستمری بگیران این صندوق اضافه شد گفت: این صندوق هشت سطوح درآمدی دارد که کم ترین بیمه شدگان سالانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و بالاترین آن سالانه ۳۶ میلیون ریال حق بیمه پرداخت می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی گفت: بیشترین ضریب پوشش بیمه ای در استان مربوط به شیروان با ۶۱.۵۶ درصد است و کم ترین شاخص نیز با ۱۹ درصد مربوط به گرمه است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha