۲۱ روستای کرمانشاه در دولت سیزدهم برق دار شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت که در دولت سیزدهم ۲۱ روستای استان از نعمت برق برخوردار شدند و در قالب طرح بهارستان شبکه برق ۵۰۱ روستا با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان اصلاح و بهینه سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مرادی روز چهارشنبه در نشستی خبری بیان کرد: ۲ هزار و ۵۶۴ روستای کرمانشاه برق دار شده است و ضریب نفوذ روشنایی در روستاهای استان به ۹۹ درصد می رسد.

وی افزود: پهنه ۲۵ هزار کیلومتری استان کرمانشاه ۸۳۵ هزار مشترک برق دارد و مردم استان امسال ۳۰ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی گرفتند، ضمن اینکه نسبت به سال گذشته دزدی برق در استان ۲۶ درصد کاهش یافت.

به گفته وی، امسال مصارف خانگی استان کرمانشاه یک درصد کاهش و مصارف صنعتی هشت درصد افزایش مصرف برق داشت.

وی همچنین از کاهش ۴۹ درصدی خاموشی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم هزار و ۳۷۲ دستگاه پست جدید و حدود ۱۱ هزار چراغ برق نصب شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم به ۲۱ روستای بدون برق استان کرمانشاه برق کشی شده و در قالب طرح بهارستان شبکه برق ۵۰۱ روستا با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان اصلاح و بهینه سازی شد.

مرادی همچنین از برق کشی به ۱۶ پاسگاه مرزی در عمر ۲ ساله دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۶۹۰ حلقه چاه آب نیز هوشمند سازی شد که عمدتا از راه دور قابل کنترل هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه در ادامه از ۶۲ پروژه این شرکت برای افتتاح دهه فجر خبر داد و گفت: اعتبار این طرح ها ۱۲۵ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۲۵ نفر است.

مرادی در خصوص کاهش بارش و هشدار برای تابستان سال آینده نیز گفت: در نتیجه کاهش بارش ها میزان بازدهی انرژی سدها نیز کاهش خواهد یافت برای همین وزارت نیرو برای مدیریت مصرف سال آینده ۱۸۰ برنامه در نظر دارد.

وی هوشمند سازی تمام کنتورهای کشاورزی استان کرمانشاه را برنامه ای اعلام کرد که باید تا پایان امسال اجرایی شود.

مرادی در پایان در خصوص فعالیت قانونی استخراج رمز ارز نیز گفت: حدود چهار یا پنج مجوز به صورت رسمی وجود دارد و به غیر از آنها غیر قانونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha