نماینده پارلمان عراق خواستار برگزاری جلسه فوری با السودانی برای اخراج نیروهای آمریکایی شد

تهران- ایرنا- در پی حمله پهپادی آمریکا به یک خودرو در شرق بغداد، یکی از نمایندگان پارلمان عراق خواستار تشکیل جلسه فوری پارلمان با حضور محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از تارنمای المعلومه عراق، سعود الساعدی رئیس فراکسیون حقوق پارلمان عراق، گفت: از رئیس موقت پارلمان می‌خواهیم تا جلسه‌ای فوری با حضور محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر برای جلوگیری از حملات مکرر آمریکا در عراق و هدف قرار دادن فرماندهان الحشد الشعبی و تسریع در اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی از خاک عراق تشکیل دهد.

از سوی دیگر فالح الخزعلی نماینده دیگر پارلمان عراق گفت که اخراج آمریکایی‌ها و بیرون کردن سفارت آنها از عراق واجب است و السودانی هم در این خصوص مسئول است.

در همین پیوند ابوالعلاء الولائی دبیرکل کتائب سیدالشهدای عراق در پیامی کوتاه به حمله پهپادی آمریکا واکنش نشان داد و گفت: مقاومت اسلامی عراق ولی دم است.

ساعتی پیش یک مقام بلند پایه آمریکایی به شبکه سی بی اس آمریکا گفت که این کشور یکی از رهبران ارشد کتائب حزب الله عراق را در حمله پهپادی هدف قرار داده است.

این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده، گفته بود: ما تائید می‌کنیم که نیروهای آمریکایی امروز در عراق حمله‌ای انجام دادند.

همچنین کانال تلگرامی صابرین نیوز هم از برپایی تظاهرات ضد آمریکایی در محل انفجار یک خودرو در شرق بغداد خبر داده بود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، یک خودرو در شرق بغداد هدف حمله پهپادی قرار گرفته و سه سرنشین خودرو کشته شدند.

گزارش‌هایی تأیید نشده از شهادت سه تن از اعضای کتائب حزب‌الله از جمله ابوباقر الساعدی از فرماندهان الحشد الشعبی خبر می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha