۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85381088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحد تولید زغال فشرده از پوست و هسته میوه در بجستان راه اندازی شد

گناباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بجستان گفت: واحد تولید زغال فشرده با استفاده از مواد ضایعاتی نظیر پوست و هسته میوه ها با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست برای نخستین بار طی دهه فجر در این شهرستان راه اندازی شد.

سمانه غلامیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان ان مطلب افزود: از مجموع ۱۶ میلیارد ریال که برای راه اندازی این واحد تولیدی هزینه شده ، چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و بقیه با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

وی ادامه داد: در این واحد تولیدی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و قطع درختان از چوب برای تولید زغال استفاده نمی شود بلکه از پوست پسته و گردو و هسته سایر میوه ها بدین منظور بهره گرفته می شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بجستان گفت: این واحد تولیدی با حمایت بسیج سازندگی و بهره گیری از تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید این شهرستان راه اندازی شده است.

غلامیان افزود: محصولات تولیدی این واحد قابلیت صادراتی دارد و بعد از بازاریابی به سایر کشورها صادر می شود.

۴۱ واحد تولیدی صنعتی در شهرستان بجستان فعال است.

۵۹ طرح با صرف هزار و ۴۸۵ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال اعتبار در شهرستان بجستان طی دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

برخی از این طرحها عبارتند از آب‌رسانی و احیا و مرمت قنوات بخش کشاورزی، ۹ طرح مخابراتی، تکمیل و تجهیز طرحهای برق رسانی به ۱۶ روستا، ایمن سازی جاده ها و تکمیل چمن روستایی پنج روستا و بهره برداری زیرساختهای نهضت ملی مسکن .

علاوه بر این در دهه فجر امسال عملیات اجرایی طرحهای احداث دستگاه تصفیه خانه بجستان، مخزن آب روستای مرندیز، آب‌رسانی نهضت ملی مسکن شهرهای بجستان و شهر یونسی از توابع این شهرستان آغاز می شود.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha