جنایات اسرائیل بیمارستان ناصر غزه را در معرض فاجعه بهداشتی و انسانی قرار داد
وضعیت بحرانی بیمارستان ناصر بر اثر ادامه بمباران و محدودیت های اعمالی از سوی اشغالگران

تهران– ایرنا– سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تأکید کرد مجتمع بیمارستانی ناصر به دلیل ادامه محاصره و حملات هدفمند و مکرر نظامیان اشغالگر به آن، با فاجعه بهداشتی و انسانی مواجه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در این باره گفت: ۳۰۰ نفر از کادر پزشکی، ۴۵۰ زخمی و بیمار و ۱۰ هزار آواره پناه آورده به بیمارستان ناصر در معرض گرسنگی و مرگ ناشی از حملات اشغالگران قرار دارند.

وی افزود: در زمینه داروهای بیهوشی و مراقبت های ویژه و امکانات جراحی با کمبود شدید مواجه هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تأکید کرد: به دلیل کمبود سوخت، ژنراتورهای بیمارستان در کمتر از ۴۸ ساعت آتی از کار خواهند افتاد و به همین دلیل برق بخش هایی از بیمارستان به مدت چند ساعت در شبانه روز قطع می شود.

اشرف القدره تصریح کرد: نظامیان اشغالگر از حرکت آمبولانس ها و اعزام بیماران و زخمی ها به بیمارستان ناصر جلوگیری می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین همچنین گفت: به دلیل انباشت زباله های بیمارستانی و عادی در بخش ها و حیاط بیمارستان و جلوگیری اشغالگران از انتقال آنها به خارج از آن، این مجتمع درمانی با فاجعه بهداشتی مواجه است.

اشرف القدره خاطرنشان کرد: به دلیل بمباران مکرر بیمارستان و اطراف آن، تانکرها و منابع آب آن از کار افتاده اند و تاکنون قادر به ترمیم آنها نبوده ایم.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست ها وارد کردند؛ رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه کرد که بر اثر آن، بیشتر ساختمان های مسکونی، اداری و خدماتی این بخش از خاک فلسطین منهدم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha