۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲
کد خبر: 85381271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون رییس‌جمهور: حجاب مانع مسوولیت بانوان نیست

۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲
کد خبر: 85381271
معاون رییس‌جمهور: حجاب مانع مسوولیت بانوان نیست

یزد - ایرنا - رییس شورای سیاست گذاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار کشور گفت: بانوان تحول آفرین هستند و بانوی مسلمان می‌تواند در حرفه خود بدرخشد و حجاب هرگر نافی مسوولیت این قشر نیست.

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی شامگاه پنجشنبه در جمع مسوولان کمیته‌های شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیر گذار، افزود: باید بانوان به این باور برسند که توانمندی‌های زیادی دارند و بخش بزرگی از این جامعه هستند ولی آنگونه که باید شناخته نشده‌اند.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم زنان تاثیر گذار را شناسایی کرده و از همه بانوانی که در محیط های مختلف تاثیر گذار هستند تجلیل و حمایت کنیم تا دیده شوند و بتوانند به عنوان الگو در جامعه معرفی و تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خود بانوان، خانواده‌ها، مردان، حاکمان و مدیران به عنوان مراحلی است که باید این توانمندی را باور داشته باشند و این فرهنگ در جامعه عوض شود که بانوان هم توانایی دارند و می توانند صاحب نظر و اثر گذار باشند.

خزعلی افزود: زن با عفاف و با حجاب می‌تواند در جامعه حضور جدی داشته باشد و این نگاه را امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز دارند و وظیفه داریم زنان مدیر برتر را نیز شناسایی کنیم و با برگزاری دوره‌های بین المللی جهت معرفی به دیگر نقاط جهان نیز اقدام کنیم.

وی ادامه داد: قطعا با انتخابی که در این رویداد انجام می‌شود گلایه هایی هم خواهد بود و نقیصه هایی نیز وجود دارد اما باید رفع شود و قصد ما فقط انتخاب نیست بلکه ایجاد خط مشی برای رسیدن به الگو است لذا برای شناسایی بانوان توانمند و رسیدن به قله توسط آنها باید زمینه را فراهم کنیم تا زنان برای رشد جامعه و به خصوص دختران الگو سازی کنند.

رییس شورای سیاست گذاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار کشور گفت: در این رویداد و در همه استان‌ها از هر رشته یک نفر و جمعا هشت نفر از هر استان انتخاب می‌شوند و در سطح ملی نیز هشت نفر به عنوان بانوی تاثیر گذار ملی انتخاب خواهند شد و در ادامه نیز شاخه‌های عمومی مثل خانواده، فرزند پروری، ایثار و شهادت نیز دیده شده و مستند و کتاب از این بانوان منتخب تهیه خواهد شد.

خزعلی اظهار کرد: خانواده اثر گذار نیز در ادامه انتخاب می شود و هر سال به تعدادی از خانواده‌ها نشان نمونه و تاثیر گذار اهدا می‌شود تا نسبت به معرفی الگوهای موفق به قشر جوان جامعه اقدام شود.

دبیر کمیته علمی کنگره ملی بانوان تاثیر گذار نیز دراین نشست گفت: در این کنگره از همه مناطق کشور حضور داشته تا ۸ بانوی تاثیرگذار ملی انتخاب شوند و سپس در رویداد بین المللی بانوان تاثیر گذار حضور پیدا می‌کنند و امیدواریم از ایران نیز بانوان تاثیر گذار جهانی انتخاب شود.

بی بی فاطمه حقیرالسادات افزود: همچنین تاکنون ۳۶ هزار و ۹۰۶ نفر از سراسر کشور در این کنگره ثبت نام کردند که استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب بیشترین شرکت کننده را دارند.

در این نشست احکام مسوولان کمیته های مختلف داده شد و مدیران کل بانوان استانداری‌های اصفهان، کرمان، شیراز و یزد نیز در این نشست حضور داشته و گزارشی از اقدامات انجام شده بیان کردند.

انسیه خزعلی در سفر یکروزه به یزد ضمن شرکت در نشست با نخبگان، یک مرکز بهداشتی را افتتاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha