پنج طرح عمرانی در روستاهای مشهد به بهره برداری رسید

مشهد - ایرنا - همزمان با دهه مبارک فجر پنج طرح عمرانی و خدماتی در روستاهای بخش احمد آباد و مرکزی مشهد امروز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، فرماندار مشهد در آیین واگذاری ۱۰۳ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در جمع اهالی روستای «امان آباد» بخش احمدآباد گفت: اگر مشکل مسکن مردم رفع شود ۶۰ درصد مشکل معیشت را برطرف کرده‌ایم.

محسن داوری افزود: تامین مسکن مردم پیش از این به عنوان وظیفه دولت در قانون اساسی و دیگر قوانین آمده‌ و اگر امروز این وعده در حال محقق شدن است بخاطر این است اراده‌ای برای انجام وظیفه در دولت شکل گرفته است.

پنج طرح عمرانی در روستاهای مشهد به بهره برداری رسید
وی افزود: متاسفانه با وجود برخی نیازهای ضرورتی برخی نیازها و توقعات کاذب در جامعه شکل گرفته است که تناسبی با منابع و اولویت‌های بودجه‌ای و مدیریت کشور ندارد و همین مساله موجب بروز نارضایتی کاذب میان مردم شده است.

فرماندار مشهد تامین مسکن را جز اولویت های مردم و دولت دانست و گفت: با واگذاری ۱۰۳ قطعه زمین برای ساخت ۲۰۶ واحد مسکونی (در ۲ طبقه) دهیاران طی ۲ هفته پروانه ساخت را صادر کنند و برای ساخت نیز مالکان ۳.۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت خواهند کرد.

پنج طرح عمرانی در روستاهای مشهد به بهره برداری رسید
داوری بیان کرد: این زمین ها امروز در روستاهای «امان آباد، سرغایه، گل بغرا» در بخش احمدآباد و «کشف و ده غیبی» بخش مرکزی با مساعدت بنیاد مسکن به متقاضیان واگذار شد.

بخشدار احمدآباد نی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: همچنین امروز روکش آسفالت جاده روستایی عبدالمجید - فریزی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر اجرا و به بهره برداری رسید.

مجید بیکی افزود: حدود پنج هزار مترمربع آسفالت و زیرسازی معابر روستای عارفی با اعتبار دهیاری و تخصیص قیر بهره برداری شد.

پنج طرح عمرانی در روستاهای مشهد به بهره برداری رسید
وی گفت: ۲ طرح مهم گازرسانی به روستاهای عارفی و گازرسانی به روستاهای «بالندر و کرتیان» که در مناطق کوهستانی قرار دارند با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال به ثمر نشست و مردم این‌ روستاها از نعمت گاز بهره مند شدند.

بخش احمدآباد شهرستان مشهد با ۴۰ هزار نفر جمعیت، متشکل از ۲ شهر ملک آباد و بینالود و ۴۲ روستای دارای دهیاری است.

شهرستان مشهد در قالب سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد دارای چهار شهر مشهد، رضویه، بینالود و مُلک آباد حدود ۴۰۰ روستا و آبادی و چهار میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha