۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تولیدکنندگان حوزه کشاورزی اختصاص یافت

مشهد- ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس مرکز مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گفت: امسال پرداخت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای کشاورزان و همچنین تولیدکنندگان این حوزه توافق شد.

به گزارش ایرنا، کریم ذوالفقاری روز جمعه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در آبان ماه امسال مشکل اختلاف سامانه ۱۲۴ پیش فاکتور نیز حل و پرداخت آن شروع شد.

وی اظهار کرد: یکی از افتخارات حوزه صنعت در سطح کشور، تولید ماشین‌ آلات، ادوات و دنبال بندهای کشاورزی و به نوعی تراکتوری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بحث ادوات و دنبال بندهای ماشین‌های کشاورزی یکی از بخشهای مکانیزاسیون کشاورزی است که موجب ایجاد آسایش برای کشاورز و همچنین افزایش کیفیت محصول تولیدی می شود.

وی بیان کرد: از سال آینده شرکتهای توانمند استان خراسان رضوی سالانه ساخت سه هزار دستگاه در سه مدل تولید را آغاز خواهند کرد، اگرچه متولی تولید ماشین‌های کشاورزی وزارت صنعت، معدن و کشاورزی است اما وزارت کشاورزی نیز متولی تامین تسهیلات و ترویج ماشین‌ آلات خوب آزمون پس داده در مزارع است.

رییس مرکز مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: تاکنون رقمی معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده که این عدد برای تامین ادوات کشاورزی و به نوعی سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان ماشین‌ آلات کشاورزی به حساب می‌ رود.

وی نمایشگاه کشاورزی مشهد را بزرگترین نمایشگاه کشاورزی ایران عنوان و بیان کرد: بیش از ۵۵۰ شرکت ادوات و ماشین‌های کشاورزی با بهترین استانداردها در کشور تولید می شود که بیش از ۳۰۰ شرکت دستاوردهای خود را در این نمایشگاه ارایه داده اند، این در حالی است که نیمی از این شرکتها از استان خراسان رضوی و مابقی از سراسر کشور هستند.

ذوالفقاری اظهار کرد: در حال حاضر هیچ ماشین آلات و دنبال بندی در سطح کشور یا در دنیای فناوری وجود ندارد که ساخته شود و صنعتگران ما توان ساختش را نداشته باشند، با این حال به غیر از موتورشان که در برخی از آن ها دنده‌ها وارد می شود، بقیه قطعات و ادوات و دنبال بندهای کشاورزی در داخل کشور ساخته می گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه ماشین و ادوات خوبی در حوزه کشاورزی به کشورهای اطراف و همچنین کشورهای آفریقایی صادر می شود که علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزآوری مناسبی نیز در پی دارد.

 نوزدهمین نمایشگاه تخصصی ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون از ۱۹ تا ۲۲ بهمن ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha