کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در آپارتمان مسکونی/ انهدام باند سارقان زورگیر پایتخت

تهران‌ بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف پنج دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در محله تهرانسر خبر داد و گفت: در این پرونده ۲ متهم دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم‌پور روز شنبه اظهار کرد: با شکایت چند نفر از شهروندان و اعلام نماینده اداره برق منطقه تهرانسر در خصوص صدای زیاد و مصرف بالای برق یک واحد آپارتمانی در یکی از محلات، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر قرار گرفت.

به گفته وی، در تحقیقات انجام شده مشخص شد، ۲ ساکن این واحد آپارتمانی با استفاده از دستگاه‌های ماینر در حال استخراج ارز دیجیتال هستند که با بهره گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهمان شناسایی و در حین استخراج ارز دیجیتال، طی یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: از مخفیگاه متهمان پنج دستگاه ماینر کشف شد و متهمان به همراه تجهیزات مکشوفه به کلانتری منتقل شدند که طی بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف و پس از تکمیل پرونده راهی دادسرا شدند.

در بررسی کارشناسان پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی، ارزش ریالی این دستگاه‌ها سه میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری اعضای یک باند زورگیری در پایتخت

رییس پلیس آگاهی پایتخت نیز با اعلام خبر دستگیری اعضای یک باند سارقان زورگیر، گفت: با وقوع چندین فقره سرقت و زورگیری از شهروندان در تهران و دریافت شکایت از سوی مال باختگان، پرونده این سرقت‌ها در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار علی ولی‌پور گودرزی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات اطلاعاتی و میدانی دریافتند تعدادی از سارقان در قالب تیم‌های ۲ و سه نفره با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت و بکارگیری سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه و طلاجات از شهروندان در محله‌های خلوت و تاریک می‌کنند.

وی اضافه کرد: با ادامه تحقیقات اعضای یک باند هفت نفره از سارقان، شناسایی شده و تیم‌های عملیاتی برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

سردار ولی‌پور گودرزی ادامه داد: در گام بعدی مأموران موفق به کشف مخفیگاه این سارقان شده و طی عملیات همزمان و غافلگیرانه در مناطق جنوب تهران آنها را دستگیر کردند.

وی گفت: از مخفیگاه آنها ۲ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، پنج قبضه سلاح سرد و یک قبضه سلاح گرم کشف و به همراه متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: در تحقیقات انجام شده برغم انکار و کتمان حقیقت از سوی متهمان، پس از مواجهه با مستندات و دلایل موجود، به ارتکاب حدود ۵۰ فقره سرقت، زورگیری و قاپ زنی تلفن همراه در محله‌های مختلف شهر تهران اعتراف کرده و پس از طی مراحل بازجویی و تکمیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha