۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85382603
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جشنواره فیلم فجر خراسان‌شمالی از متن تا حاشیه 

۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85382603
جشنواره فیلم فجر خراسان‌شمالی از متن تا حاشیه 

بجنورد-ایرنا- جشنواره چهل و دوم فیلم فجر از ۱۶ بهمن ماه در خراسان‌شمالی آغاز به کار کرد و همچون سال های گذشته مورد اقبال مردم هنردوست این استان قرار گرفت اما امسال با همت نیکوکاران این جشنواره به حاشیه های شهر بجنورد نیز کشیده شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، خراسان شمالی همچون سال های گذشته، جشنواره بین المللی فیلم فجر را میزبانی کرد و بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر در انتظار اکران ۱۸ فیلم این جشنواره در ۲ سینمای گلشن و عمیق بجنورد نشستند.

جشنواره چهل‌ و دوم فیلم فجر فردا در استان به پایان راه می رسد و در این چند روز که سیمرغ این جشنواره بر آسمان استان به پرواز درآمده، فضای فرهنگی در سرزمین قومیت‌ها حال و هوای دیگری به خود گرفته است.

این جشنواره در حالی به پایان راه خود می رسد که روز به روز بر اقبال مشتاقان برای تماشای فیلم‌های این رویداد ملی افزوده شده و هنرمندان زیادی به جرگه بینندگان این جشنواره پیوستند و تماشاگران بیشتری در سالن‌های نمایش حضور یافتند.

در واقع با وجود اینکه اکران فیلم اولی ها نمود بیشتری داشت اما اکران فیلم های کارگردانان بنام که به عنوان نقطه قوت این رویداد است، سبب شد تا افراد زیادی به تماشای این آثار بنشینند.

با همه این تفاسیر این جشنواره هنری کم و کاستی و حاشیه هایی جالب نیز داشت که بیان آن خالی از لطف نیست.

جشنواره فیلم فجر خراسان‌شمالی از متن تا حاشیه 

جشنواره فیلم فجر در حاشیه شهر

امسال برخلاف سال های گذشته با همت خیران بجنوردی، فیلم «مجنون» در مناطق حاشیه شهر بجنورد اکران شد تا ساکنان این محلات از خدمات فرهنگی و هنری بهره مند شوند.

این فیلم در مناطق «صادقیه»، «حر»، «ینگه قلعه»، «گلستان شهر» و «باقرخان» اکران و شهروندان به تماشای آن نشستند.

فیلم «مجنون» تصویری از حماسه آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و رزم‌آوران لشگر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) قم در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر است.

انتقاد از نحوه فروش بلیت

در این میان برخی مخاطبان و هنردوستان از نحوه تبلیغات این جشنواره و نیز از نامناسب بودن برنامه فروش بلیت ها ابراز گلایه کردند.

یکی از هنردوستان در این باره گفت: فیلم های خوبی در این دوره از جشنواره اکران نشد، به نظرم این امر سبب شد تا برخی هنردوستان برای حضور در این جشنواره و دیدن فیلم ها رغبت نداشته باشند.

رضا نوری اظهار کرد: منتظر اکران برخی فیلم ها از جمله «بی بدن»، «صبحانه با زرافه ها» و یا «تمساح خونی» در بجنورد بودیم اما اکران نشد.

وی افزود: فروش بلیت ها هم در روز اول جشنواره آغاز شد که دیرهنگام بود، انتظار می رفت این امر چند روز پیش تر از آغاز رویداد انجام شود.

جشنواره فیلم فجر خراسان‌شمالی از متن تا حاشیه 

جشنواره فجر زمینه ساز ارتقای فرهنگ جامعه

فرماندار بجنورد در این باره گفت: جشنواره فیلم فجر زمینه ساز ارتقا فرهنگ جامعه است و در این باره آمادگی داریم تا از طرح های فرهنگی زودبازده حمایت کنیم.

محمدباقر باقرپور افزود: یکی از بسترهای انتقال مفاهیم، هنر سینما و فیلم است و در این باره جشنواره فیلم فجر می‌تواند نقش مهمی در آگاه سازی عمومی جامعه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد فرصت خوبی برای اهل سینما است و هنرمندان با تولید آثار ارزشمند می توانند در فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ گام بر دارند.

چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از شانزدهم بهمن ماه جاری در خراسان شمالی در حال برگزاری است در این رویداد ۱۸ فیلم از بخش های سودای سیمرغ، فیلم اولی ها و پویانمایی اکران می شود.

اکران فیلم ها در سینما گلشن و عمیق بجنورد انجام می شود و تا ۲۲ بهمن ماه جاری در سه سئانس انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha