۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85383266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن برنامه ریزی بدخواهان نظام را نقش بر آب می‌کند

زنجان - ایرنا - استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به دستاوردهای گوناگون انقلاب اسلامی گفت: حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تمامی شیطنت ها و برنامه ریزی های بدخواهان نظام را نقش بر آب خواهد کرد و اهمیت دیگر این حضور بیعت دوباره با نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حدود ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری می شود، مردم ایران در این مسیر پرتلاطم، پیچ ها و حوادث متعددی را با وحدت و انسجام، سرافراز و پیروزمندانه پشت سر گذاشته اند.

بر اساس آمارها و به زعم تحلیلگران با وجود همه موانعی که دشمنان بر سر راه رشد و توسعه کشور قرار دادند، ایران اسلامی به همت مردمی غیور و جوانانی پرتلاش در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفت و بسیاری از قله ها را فتح کرد.

استادیار روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه وقتی از دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن به میان می آید به ناچار باید در جایگاه قیاس قرار بگیریم افزود: قیاس وضعیت کشور می‌تواند با شرایط آن در رژیم شاهنشاهی صورت گیرد و از سوی دیگر نیز می توان این قیاس را با دولت های غرب آسیا و همسایگان انجام داد.

فرشید جعفری با بیان اینکه می توانیم این دستاوردهای انقلاب را به حوزه های سیاسی، روابط بین الملل، اقتصادی، فرهنگی و غیره تقسیم بندی کنیم، ادامه داد: به لحاظ سیاسی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که نوع خاص و ویژه ای از نظام سیاسی را برپا و بنیانگذاری کرد.

وی اظهار داشت: این نظام سیاسی نظامی دین مدار بود که در مرکز آن دین اسلام و شیعی قرار گرفت، نظامی که در هیچ یک از تاریخ ها و اندیشه های غربی ردپایی از آن را نمی بینیم.

جعفری افزود: این نظام در حقیقت منحصر به فرد بوده و تفاوت ماهوی با نظام های لیبرال دموکراسی غرب و حتی لیبرال دموکراسی شرق و نظام های سیاسی مارکسیستی که قبلا وجود داشت، دارد.

این کارشناس ادامه داد: نظام سیاسی اسلام ما نظامی است که شاخص های خاص خود را دارد، دین را وارد عرصه اجتماعی کرده است، اهمیت و ارج قربی برای مردم و الهیات قائل و خدمت به مردم را در مسیر الهی قرار داده است به طوریکه این نظام سیاسی را در هیچ یک از کشورهای جهان شاهد نیستیم و این یک دستاورد بزرگی است.

وی تاکید کرد:‌ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون توانسته است آن را با صلابت حفظ کند.

جعفری با بیان اینکه جمهوریت و از طرفی اسلامیت و برقراری پیوند آن دو دستاورد بزرگ دیگری محسوب می شود، ادامه داد: اندیشه سیاسی نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اندیشه های سیاسی برتر در میان سایر اندیشه هاست.

این کارشناس با تاکید بر اینکه کشورمان به لحاظ اقتصادی نیز دستاوردهای بزرگی داشته است، گفت: باید این دستاوردها را در متن، زمینه و شرایط مورد بحث، بررسی و ارزیابی قرار داد به عنوان مثال باید بدانیم که وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید درگیر جنگ هشت ساله شد و باصلابت از مرزهای تاریخی خود در مقابل تهاجم رژیم بعثی و حامیانش دفاع کرد.

این کارشناس با بیان اینکه بعد از این وقایع کشورمان تحریم های اقتصادی ظالمانه ای را شاهد بود، افزود: در این شرایط نیز کشور توانست نظام اقتصادی خود را حفظ کند و در مسیری قرار بگیرد که شکننده نباشد و به نوعی بتواند صلابت خود را حفظ کند تا در برابر این تحریم ها مقاومت کرده و دوباره در مسیر درست خود قرار بگیرد و این هم دستاورد بزرگی است.

جعفرفی تصریح کرد: هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب های تحریم های اقتصادی قرار نگرفت و شاهد هستیم همچنان کشور رشد اقتصادی خود را ادامه می دهد و در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است.

این استاد روابط بین الملل با بیان اینکه دستاوردهای حوزه فرهنگی ایران اسلامی نیز نیازی به گفتن ندارد، گفت: جمهوری اسلامی پیشقراول یک فرهنگ اصیل دینی است، فرهنگی که مبتنی بر اصول و بنیان های دین اسلام قرار گرفته و این فرهنگ، فرهنگی متفاوت و منحصر به فرد است.

جعفری با بیان اینکه کشورمان درعرصه سیاست بین الملل نیز دستاوردهای بسیار بزرگی را داشته است، افزود: نظام جمهوری اسلامی محور مقاومت را بنیانگذاری کرد به طوری که غرب انگشت تعجب بر دهان گذاشت.

این کارشناس تاکید کرد: امروزه محور مقاومت وارد ادبیات سیاسی جهان شده است و محور مقاومت پیشقراولی به نام سردار سلیمانی دارد و رهبری هم به این اشاره کرده اند که خود یک مکتب محسوب می شود و بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در عرصه سیاست بین الملل است.

جعفری یادآورشد: محور مقاومت به رهبری نظام جمهوری اسلامی با صلابت تمام و یه عنوان یک بازیگر اصلی و تاثیر گذار در منطقه غرب آسیا و جهان خود را نشان داده است.

وی افزود: هم اکنون کشورمان در مرحله سوم دولت اسلامی قرار دارد و این مراحل را با موفقیت طی کرده و به تمدن نوین اسلامی خواهد رسید که با استقرار آن، تمدن غربی منزوی شده به کنار خواهد رفت.

جعفری یادآوری کرد: بر این اساس ما می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و به عنوان بازیگر و قدرت عمده در سیاست بین الملل نقش ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن به عنوان یوم الله تعبیر شده است، گفت: ۲۲ بهمن روزی است که ما به پاس دستاوردهای پیروزی انقلاب باید حضوری چشمگیر در صحنه داشته باشیم و راهپیمایی باشکوهی را برگزار کنیم.

این کارشناس با تاکید بر اینکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک پیام و اندیشه بزرگ را به جهانیان خواهد رساند خاطرنشان کرد: به دنبال این حماسه آفرینی ها، تمام نقشه ها و برنامه ریزی های دشمنان چه در داخل و چه خارج نقش بر آب خواهد شد و مردم ایران اعلام خواهند کرد که با تمام قوا پشتیبان این نظام مقدس دین مدار و شیعی هستند و خواهند ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha