آغاز طرح مرمت و بازسازی سردهانه‌های رودخانه کُر در خرامه فارس

شیراز-ایرنا- طرح مرمت و ترمیم سردهانه‌های رودخانه کُر واقع در شهرستان خرامه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دهه پر فروغ مبارک فجر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در آستانه جشن سالگرد پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، فرماندار شهرستان خرامه، امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان در محل امامزاده ابراهیم خرامه، آیین آغاز طرح ترمیم سردهانه‌های رودخانه کُر آغاز شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در این مراسم گفت: مدیریت مصرف آب در سرتاسر استان نیازی لازم و ضروری است بخصوص این مهم در مناطقی از استان از جمله شهرستان خرامه که مواجه با مشکلات کم‌آبی است اهمیت بیشتری دارد.

محسن نعمتی ادامه داد: آب همواره از نیازهای اولیه بشر بوده و چون کالایی کمیاب باید قدر دانسته شود.

فرماندار شهرستان خرامه نیز آغاز عملیات اجرایی طرح مرمت و بازسازی سردهانه‌های رودخانه کر در منطقه خرامه را از خواسته‌های به حق مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

امام جمعه خرامه هم دهه مبارک فجر را به تبریک گفت و کشاورزان منطقه را به آموزه دینی قناعت و صرفه جویی مصرف بهینه آب توصیه کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز اعلام کرد که توجه به وضعیت منابع آب استان، نیاز است تمامی تلاش خود را در مسیر مدیریت مصرف آب به کار بندیم.

سیاوش بدری افزود: سردهانه‌های واقع در مسیر رودخانه کر شهرستان خرامه با توجه به قدمت آنها در موقع رهاسازی آب دچار مشکل شده و میزانی از آب رها شده هدر می‌رود.

وی ادامه داد: اکنون همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خوشحال هستیم که این خواسته بر حق مردم با پیگیری مستمر فرماندار و امام جمعه شهرستان جامه عمل به خود پوشید و عملیات اجرایی مرمت و ترمیم سردهانه‌های رودخانه کر آغاز شد.

رییس هیات مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت:خوشبختانه تأمین اعتبار این طرح نیز با پیگیری‌های مستمر به انجام رسید.

بدری کمک و همدلی مردم منطقه و مساعدت نماینده مجری طرح را از جمله نکات مهم پیشرفت پروژه دانست.

نماینده مجری طرح مرمت و بازسازی هم درباره جزئیات این طرح گفت: ۲۰ سردهانه رودخانه در شهرستان خرامه شامل ۹ سردهانه بند موان، ۹ سردهانه بند حسن آباد و ۲ سردهانه بند جهان آباد با اعتبار اولیه ۲۷۰ میلیارد ریال در ۲بخش مشاوره و پیمانکاری در فاصله ۱۵۰ کیلومتری سد دروزن واقع در رودخانه کر به طول ۲۵ کیلومتر در نزدیکی تالاب بختگان قرار دارد که مرمت می‌شوند.

در پایان مراسم، کلنگ آغاز عملیات اجرایی مرمت و بازسازی سردهانه های رودخانه کر در شهرستان خرامه بر زمین زده شد و حاضران به مقام شامخ شهدای منطقه در محل امام زاده ابراهیم شهرستان خرامه ادای احترام کردند.

شهرستان خرامه در ۷۵ کیلومتری مرکز استان فارس قرار گرفته است.

بیش از هزار حلقه چاه و تعدادی موتور پمپ‌ بر روی رودخانه کر در شهرستان خرامه، سبب شده معیشت اکثر مردم شهرستان از طریق کشاورزی تأمین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha