حضور حماسی دهه‌نودی‌ها و خواهران مراغه در راهپیمایی ۲۲ بهمن 

مراغه - ایرنا- حضور حماسی اقشار مختلف مردم مراغه به ویژه خواهران و نوجوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، برگ زرین دیگری در تاریخ انقلابی‌گری این شهرستان ولایتمدار و شهیدپرور رقم زد. 

به گزارش ایرنا نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه روز یکشنبه در سخنرانی پایانی این راهپیمایی بیان کرد: جوانان باید بدانند که انقلاب اسلامی نعمت آزادی، استقلال و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

حضور حماسی دهه‌نودی‌ها و خواهران مراغه در راهپیمایی ۲۲ بهمن 
انقلاب اسلامی نعمت آزادی، استقلال و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آورد

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی با بیان اینکه آزادی بیان و انتقاد از مسئولان به برکت این نظام حاصل شد، اضافه کرد: مردم اگر یک هزارم سخنان انتقادی خودشان از مسئولان اجرایی را در زمان طاغوت بیان می‌کردند، توسط نیروهای امنیتی آن دوران دستگیر و شکنجه می‌شدند.

وی تصریج کرد: در دوره طاغوتی، شاه این مملکت نزد ابرقدرت‌ها ذلیل و بی‌اختیار بود اما امروز دنیا به رهبر ما چشم دوخته است و تحلیل‌هایش را دنبال می‌کند.

آیت‌الله پورمحمدی به جسارت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: چه کسی جرات داشت بگوید «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؟ چه کسی جرات داشت نه شرقی و نه غربی بگوید؟ این جسارت و جرات را امام راحل و خلف صالح ایشان با پشتیبانی ملت به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا جرات حمله نظامی به کشورمان را ندارد که حاصل در صحنه بودن مردم، اعتقاد قلبی به آرمان‌های حضرت امام (ره) و قدرت نظامی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی است.

وی به جنگ غزه هم اشاره و بیان کرد: غاصبان حتی به کودکان مظلوم هم رحم نمی‌کنند و اگر حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها نبود، اسراییل نمی‌توانست چند هفته بیشتر دوام بیاورد.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه برخی از کشورها اسلامی حتی با قطع کردن شیر نفت اسراییل هم به میدان نمی‌آیند، بیان کرد: امروز تنها کشوری که به صراحت از فلسطین حمایت می‌کند و جسارت دارد جمهوری اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای است.

آیت‌الله پورمحمدی اظهار داشت: قدرت منطقه‌ای ایران نیز به برکت انقلاب، خون شهدا و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایجاد شده و جبهه مقاومت از انقلاب اسلامی الهام گرفته و در برابر استکبار ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه که امروز ایران به هیچ وجه مزدور استکبار نیست، افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر به کشورمان تعدی کنند، هواداران ایران در جای‌جای این کره خاکی منافع آمریکا را به خطر خواهند انداخت.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه در آمریکای لاتین و آفریقا نیز انقلاب اسلامی ایران طرفدار دارد، اضافه کرد: به همین دلیل امام خمینی(ره) فرمودند که ما انقلاب را صادر کردیم و امروز شاهد تبلور این سخن گرانقدر هستیم.

وی ادامه داد: مشکلات معیشتی و اقتصادی و اشکالات بسیار در کار مسئولان اجرایی وجود دارد اما قدر نعمت انقلاب اسلامی را باید بدانیم و پشتیبان آن باشیم.

وی این را هم بیان کرد که اگر حضرت موسی عصا به دست داشت، امام خمینی(ره) قلم به دست گرفت و نهضت اسلامی و جسارت مقاومت در برابر ظالم را در دنیا بنیانگذاری کرد.

آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه اگر امنیت نباشد، هیچ‌ نعمت دیگری فایده نخواهند داشت، بیان کرد: امنیت امروز کشورمان مثال‌زدنی است و صیانت از آن به حضور ملت در صحنه‌های مختلف وابسته است

وی همچنین از حضور گسترده مردم مراغه در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد و افزود: حضور در صحنه انتخابات پیش‌رو هم به مثابه ابراز علاقه به خون شهدا، نظام مقدس جمهوری اسلامی، و امنیت و آرمان‌های امام خمینی (ره) است.

امام جمعه مراغه افزود: مقام معظم رهبری ما را به حضور در راهپیمایی و انتخابات دعوت کرده است و امیدواریم همانطور که امروز در راهپیمایی حماسه آفریدید، در انتخابات ۱۱ اسفندماه هم حضوری پرشور داشته باشید.

به گزارش ایرنا صف اول راهپیمایی ۲۲ بهمن مراغه در حالی مسیر خیابان قدس تا میدان شهرداری و خیابان ژاندارمری را پشت سر گذاشت که صفوف به هم پیوسته خواهران ولایتمدار شهرستان همچنان در ابتدای خیابان قدس قرار داشت.

مراغه یکهزار و ۴۰۰ شهید گلگون‌کفن تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان در تمام صحنه‌های انقلاب حضور پرشور و شعور دارند.

گفتنی است قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن قرائت شد و حاضران نیز با سردادن الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر، مفاد آن را تایید، و بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha