دبیر هیات والیبال استان یزد: رای کمیته انضباطی فدراسیون، سخت‌گیرانه بود

یزد- ایرنا- دبیر هیات والیبال استان یزد گفت: رای کمیته انضباطی فدراسیون در خصوص حوادث مسابقه بین ۲ تیم ایفاسرام و چادرملو اردکان در چارچوب مسابقات لیگ برتر کشور سخت گیرانه بود.

به گزارش ایرنا، هفته هفتم دور برگشت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران روز چهارشنبه هجدهم بهمن ماه جاری برگزار که در یکی از این دیدارها تیم‌های چادرملو و ایفاسرام در شهرآورد اردکان به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با حاشیه‌هایی همراه بود.

جلسه فوق العاده کمیته انضباطی فدراسیون والیبال خارج از برنامه عادی برای بررسی حواشی این مسابقه و برخورد جدی با عاملان و خاطیان با حضور وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال با حضور تمامی اعضا برگزار و آرایی برای خاطیان این مسابقه اعلام شد.

"حسن محفوظی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص رای و حکم صادره توسط فداسیون افزود: ما به شدت از اتفاق صورت گرفته در این مسابقه ناراحت هستیم و نباید شاهد این گونه حواشی در هیچ دیداری در استان باشیم.

وی اظهار کرد: باید رای و احکام صادر به نحوی باشد که باشگاه‌های ورزشی که برای ورزش هزینه می‌کنند متضرر نشوند و دود برخی اتفاقات به چشم تماشاگران نرود و از دیدن و تماشای خیلی از رقابت‌های حساس آینده محروم شوند.

این مسئول بیان کرد: هیات والیبال همواره به دنبال توجه به مسائل فرهنگی در کنار امور فنی و رسیدن به نتایج است و امیدواریم حکم صادره مجدد بررسی و تعدیل شود که نه باشگاه‌ها متضرر شوند و نه تماشاگران از دیدن مسابقات آینده محروم شوند.

حکم صادره فدراسیون والیبال به شرح زیر است:

الف) باشگاه چادرملو
۱-به لحاظ میزبانی و تاکید براینکه باشگاه میزبان مسئول حفظ نظم و امنیت سالن مسابقه است، باشگاه چادرملو به دو جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در بازی خانگی و مبلغ پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.
۲- مهدی کبیری پور سرپرست تیم والیبال چادرملو به لحاظ برخورد فیزیکی با تماشاگر به یک جلسه محرومیت از حضور در سالن مسابقه محکوم گردید.
۳-سجاد جلوداریان بازیکن، به لحاظ برخورد فیزیکی و درگیری با اعضای تیم مقابل تا پایان مسابقات لیگ برتر فصل ۱۴۰۲ از شرکت در مسابقات محروم و مبلغ پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.
۴-مهرداد بابایی، بازیکن، نظر به درگیری و برخورد فیزیکی با اعضای تیم مقابل و یکی از اعضای تیم خود به چهار جلسه محرومیت از شرکت در مسابقات و سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.
۵- بهمن جهاندیده به علت برخورد غیرمتعارف و سابقه قبلی در کمیته انضباطی به دو جلسه محرومیت از حضور در مسابقات که تا پایان فصل ۱۴۰۲ به حالت تعلیق درمی‌آید، محکوم گردید.

ب) باشگاه ایفاسرام
۱- به لحاظ ورود برخی تماشاگرهای منتسب به باشگاه ایفاسرام که با سرپرست و برخی اعضای تیم چادرملو درگیری ایجاد کرده‌اند، باشگاه ایفاسرام به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در بازی خانگی و سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.
۲- عباسعلی میرحسینی سرمربی ایفاسرام به لحاظ بروز رفتار هیجانی که تا حدودی فضای سالن مسابقه را تحت تاثیر قرار داده است، به یک جلسه محرومیت از حضور در مسابقه محکوم گردید.
۳- حسین تهام‌پور به لحاظ برخورد فیزیکی با اعضای تیم مقابل تا پایان دور برگشت از حضور در سالن مسابقه محروم گردید.
۴- محمد مهدی قانع تدارکات باشگاه به لحاظ شرکت در درگیری به دو جلسه محرومیت از حضور در سالن که تا پایان مسابقات لیگ سال۱۴۰۲ به حالت تعلیق درمی‌آید، محکوم گردید.

رأی صادره در بندهای ۲ و ۵ قسمت الف و بندهای ۲ و ۴
قسمت ب قطعی و در سایر بندهای قسمت الف و ب در فرجه قانونی قابل تجدید نظرخواهی است.

سی و هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز یکشنبه ۳۰ مهرماه امسال با حضور ۱۴ تیم ایفا سرام اردکان، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، سایپا تهران، پیکان تهران، چادرملو اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، نیان الکترونیک مشهد، هورسان رامسر و طبیعت و شهرداری گنبد در یک گروه مقدماتی آغاز شد.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد و مراحل پلی‌آف لیگ برتر مردان به صورت ۲ برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.

در مرحله دوم پلی‌آف تیم‌های برنده مرحله نخست در سه دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های پیروز ۲ مسابقه به جمع چهار تیم برتر صعود کنند و در نهایت فینال این رقابت‌ها در یک دیدار برگزار می‌شود و دیدار رده‌بندی نیز انجام نمی‌شود تا ۲ تیم بازنده مرحله نیمه‌نهایی به عنوان سوم مشترک اکتفا کنند.

تیم والیبال شهداب یزد در فصل گذشته با کسب ۲ پیروزی متوالی بر تیم مدعی و با سابقه پیکان تهران با افتخار بر بام قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور ایستاد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزش استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد که حدود ۲ هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha