مدیرکل صمت استان تهران: خروج شهرستان پردیس از منطقه حفاظت شده به مرحله ابلاغ رسیده‌است

پردیس - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران (صمت) گفت: با مصوبه شورای عالی محیط زیست خروج شهرستان پردیس از منطقه حفاظت شده به مرحله ابلاغ رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز سه شنبه درحاشیه نشست با صنعتگران و تولید کنندگان در محل پارک فناوری پردیس اظهار داشت: قرار گیری پردیس در منطقه حفاظت شده مشکلات زیادی را برای صنعتگران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در بازدید امروز معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور قول دادند که مصوبه را پیگیری کنند تا هر چه سریعتر ابلاغ شود، با خروج شهرستان از منطقه حفاظت شده محیط زیست امکان توسعه و مجوزدار شدن واحدهای صنعتی و امکان خدمات دهی بیشتر به صنعتگران شهرستان فراهم می شود.

سیجانی با بیان اینکه شهرستان پردیس را با ظرفیت دانش بنیانی می شناسیم، خاطرنشان کرد: پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک علمی در کشور است و در بحث آمایش سرزمینی ما این شهرستان را با ظرفیت دانش بنیانی می شناسیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت مناسب سرمایه گذاری در بخش صنعتی شهرستان پردیس، افزود: در حال حاضر امور مربوط به ساماندهی لکه های صنعتی بومهن و سیاهسنگ در دست اجرا و اقدام است، انتخابات انجام شده و هیات امنا در حال شکل گیری است و در سعید آباد ِ بخش جاجرود واحدهای صنعتی خوبی مستقر هستند.

۲۰ نمایشگاه بهاره در استان تهران برگزار می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: در هر شهرستان حداقل یک نمایشگاه بهار و در تهران پنج نمایشگاه برای شب عید و ماه مبارک رمضان با نرخ مصوب و تنظیم بازار با عنوان «عید تا عید» برگزار خواهد شد.

سیجانی یادآوری کرد: اردیبهشت ماه سال آینده از سوی اتاق اصناف و اتحادیه اصناف کارت خرید با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال با عاملیت بانکها برای خرید کالا با نرخ مناسب در اختیارشهروندان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در تهران بانک عامل بانک تجارت معرفی شده است و در شهرستانها هم به زودی بانکهای عامل معرفی می شوند که طی قرار دادی با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی کارت خرید را در اختیارشهروندان قرار می دهند.

این مسئول اظهار داشت: برای خرید شب عید هم فروش فوق العاده کیف، کفش، پوشاک ، آجیل و خشکبار با قیمت مناسب در نظر گرفته شده تا شهروندان برای شب عید و ماه مبارک رمضان دغدغه ای نداشته باشند.

سیجانی یادآور شد: با دستور استاندار تهران دوشنبه های صنعتی در شهرستانهای استان تهران برای رفع مشکلات اصناف و تولید کنندگان در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می شود و سه ماه گذشته این نشست در پردیس برگزار شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر درشرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha