لوایحی درباره انتقال محکومان بین ایران و ونزوئلا اعلام وصول شد

تهران- ایرنا- چهار لایحه درباره امور کیفری، استرداد ارز مجرمین و انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه - ۲۵ بهمن ماه - مجلس شورای اسلامی، موارد اعلام وصولی چهار لایحه به صورت عادی قرائت شد که بر اساس آن لایحه موافقتنامه معاضدت متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا، لایحه موافقتنامه استرداد ارز مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا اعلام وصول شد.

همچنین لایحه موافقتنامه انتقال محکومان میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا و لایحه موافقتنامه معاضدات حقوقی متقابل در امور مدنی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا اعلام وصول شد.

به گزارش ایرنا، هشتم بهمن ماه امسال، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نامه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، این لوایح را به قوه مقننه ارسال کرد.

بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی، تمامی توافقنامه ها و قراردادهای بین المللی باید به تصویب مجلس برسد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: با توجه به لزوم استقرار روشمند همکاری های قضایی میان ایران و ونزوئلا و با توجه به آثار مثبت تصویب این لایحه برای اتباع دو کشور و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه دولت های مذکور، این لایحه برای تصویب در مجلس تقدیم می شود.

لایحه معاضدت حقوقی متقابل متقابل ایران و ونزوئلا در یک مقدمه و ۲۴ ماده تنظیم شده و به صورت عادی به مجلس ارسال شده است؛ عمده مواد این لایحه در حوزه های مدنی اعم از قراردادهای دو جانبه اتباع این کشورها، حضانت، نفقه، تعهدات مالی اتباع طرفین قرارداد، ابلاغ اوراق احضاریه، ممنوعیت یا مصادره اموال اتباع طرف شکایت در دو کشور و تقسیم سهم ورثه را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha