برنامه‌های پنج ساله پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی تدوین شد

زنجان - ایرنا - رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در راستای تقویت حوزه پدافند غیرعامل در وزارت راه و شهرسازی اقداماتی در دست انجام است، گفت: برنامه های پنج ساله به سازمان پدافند غیرعامل ارائه شده و موافقت نامه هایی در دست انعقاد است و در این راستا برنامه هایی نیز برای سال‌های آینده پیش بینی خواهد شد.

مجید خیرآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین قرارداد " سامانه جامع مدیریت بحران پدافند غیرعامل" منعقد شده است که موضوعات مرتبط با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطح وزارت راه و شهرسازی و در سطح ادارات کل استانی پیگیری شده و موضوعات بهتر و به صورت سیستماتیک (منسجم و مدون) پیگیری و به نتیجه خواهد رسید.

وی بر لزوم توجه به پدافند غیرعامل در طراحی و ساخت و سازها تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای الزامات پدافند غیرعامل یک موضوع اساسی در سطح کشور بوده و در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی نیز به جهت رابطه مستقیم با جان و مال مردم بسیار مهم است.

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: موضوع پدافند غیرعامل در طرح های توسعه ای، سرمایه ای و هر ساخت و سازی که در کشور انجام می شود با توجه به دستورالعمل‌های موجود در مرحله مطالعاتی نیاز به تهیه پیوست پدافند غیرعامل دارد.

خیرآبادی افزود: قبل از اینکه کلنگ اجرای پروژه ها به زمین زده شود اول باید موضوعات پدافند غیرعامل بررسی شده و بعد به تایید مراجع ذی صلاح برسد تا مجوز اجرای آن صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل دستگاههای زیرمجموعه راه و شهرسازی در استان زنجان انجام شده که نشان دهنده این است که به موضوع پدافند بسیار اهمیت داده شده و این امر با حساسیت و دقت خاصی پیگیری می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha