دبیری کمیته آموزش مدیریت بحران کشور به هلال‌احمر سپرده شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه کمیته امور تخصصی‌ آموزش مدیریت بحران با اعطای حکمی، رئیس جمعیت هلال‌احمر را به سمت دبیری این کمیته انتخاب کرد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر؛ محمدحسن نامی، در جلسه کمیته امور تخصصی‌ آموزش مدیریت بحران کشور با اعطای حکمی، پیرحسین کولیوند را به سمت دبیری این کمیته انتخاب کرد.

وی در این جلسه با اشاره به دستاوردهای هلال احمر در ماه‌های اخیر و نقش اساسی این جمعیت در مدیریت بحران، از تلاش های کولیوند در این عرصه قدردانی کرد.

همچنین در این جلسه کولیوند با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته امور تخصصی‌ آموزش مدیریت بحران کشور گفت: بنای خوبی در سازمان مدیریت بحران نهاده شده به شکلی که کمیته‌های فعالی شکل گرفته است. این کمیته‌ها جنبه عملی پیدا کرده و هلال احمر نیز در این راستا فعال شده است.

وی افزود: امروز دیگر هیچ تفاوتی میان دستگاه‌های مسئول در بحران وجود ندارد و همه باید در کنار یکدیگر فعال بوده و مشکلات کشور را حل و از حوادث پیشگیری کنیم.

کولیوند تصریح کرد: این اقدامی ارزشمند و خیر است که با کمک خداوند و تلاش ما به نتیجه می رسد. در روزهای آینده رویدادهای مهمی از جمله نیمه شعبان و حضور میلیون‌ها زائر در مسجد جمکران، چهارشنبه سوری، عید نوروز، لیالی قدر و عید فطر را در پیش داریم که ضرورت دارد تا اقدامات لازم در راستای برگزاری ایمن این مراسمات و پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: تولید محتوا و اطلاع رسانی در این عرصه بسیار مهم است و باید محتوای یکسانی از سوی‌ معاونت های آموزش ساخته و منتشر شود. آگاه سازی شهروندان رکن اساسی پیشگیری از حوادث است و کمیته امور تخصصی‌ آموزش مدیریت بحران کشور می‌تواند در این عرصه نقشی مهم داشته باشد.

این مقام مسئول در هلال احمر توضیح داد: امروز نیاز است تا آموزش ها در مدارس، منازل و تمامی اجتماعات انجام شود و آموزش همگانی را به شکلی جدی تر دنبال کرد. موسسه علمی‌کاربردی هلال ظرفیت خوبی دارد تا در این عرصه فعال شود.

کولیوند تاکید کرد: نجات جان یک انسان ارزش بالایی دارد و ما باید در این راستا آماده و فعال شویم. کاهش جان باختگان در سواحل شمالی کشور در تابستان امسال نمونه ای از تلاش موفق برای نجات جان انسان‌ها بود و باید این روند در تمامی حوزه‌ها با جدیت دنبال شود. استفاده از ظرفیت داوطلبی برای‌ آموزش همگانی و اطلاع رسانی بی شک می‌تواند در این زمینه گره گشا باشد.

در طرح نوروز هلال احمر خدمات بشر دوستانه مورد توجه قرار می‌گیرد

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سیدهاشم حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز گفت: پیشگیری از حوادث و کاهش تلفات یکی از نتایج آموزش است که می‌تواند از دل این کمیته تخصصی خارج شود.

وی افزود: در ایام اخیر ۱۷۷۶ نفر مورد آموزش قرار گرفته اند تا در طرح نوروزی به شکلی اساسی به مردم خدمت رسانی کنند. در طرح نوروزی فضای دوستدار کودک، جلسات آموزشی و توسعه خدمات بشردوستانه مورد توجه قرار می‌گیرد و پست های نوروزی با این محوریت در تمامی‌شهرهای کشور فعال می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی المدنی خاطرنشان کرد: سازمان جوانان هلال احمر در تمامی عرصه‌ها به مقوله پیشگیری اهمیت می دهد که نمونه اخیر آن آغاز طرح غربالگری اسکلتی و عضلانی است که در مدارس شروع شده است.

در این جلسه، مسئولین و نمایندگان آموزش ۲۲ دستگاه دیگر نیز حضور داشته و نقطه نظرات خود را در رابطه با توسعه آموزش های همگانی و پیشگیری از حوادث در چهارشنبه سوری و ایام نوروز مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha