جمشید لقایی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برخی از این اتوبوسهای دودزا از مناطقی مانند خمینیشهر، بهارستان، گز و بُرخوار هستند که به اصفهان تردد میکنند.
وی اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی برخی از شهرهای اطراف اصفهان در سال های گذشته بدلیل مسائل مالی چندان نوسازی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: تعدادی از شهروندان اصفهانی درباره تردد اتوبوسهای دودزا شکایت داشتهاند که بیشتر آنها مربوط به خیابان های «کاوه» و «صارمیه» است.
مسوول مرکز پایش کیفیت هوا در شهرداری اصفهان گفت: همه اتوبوسهای کلانشهر اصفهان از سال ۱۳۹۶ مجهز به فیلتر جذب دود و گازوییل و تبدیل به یورو ۴ شدند.
لقایی با اشاره به تشکیل قرارگاه آلودگی هوا در اصفهان افزود: تصمیم های اولیه در این قرارگاه برای بهبود کیفیت حمل و نقل همگانی و افزایش سرعت حرکت اتوبوس های تُندرو (بی آر تی) در مسیرهای مشترک گرفته شده است.
وی اظهار کرد: یکی از اقدام هایی که در حوزه حمل و نقل بر آن تاکید می شود کاهش آلودگی وسائل نقلیه است که در این زمینه پایش توسعه حمل و نقل همگانی صورت میگیرد.
مسوول مرکز پایش کیفیت هوا در شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۲۳ میلیون لیتر گازوییل در اتوبوسرانی اصفهان مصرف میشود.
لقایی با اشاره به تلاش شهرداری اصفهان برای توسعه خط یک و ۲ مترو، گفت: خط یک مترو اصفهان روزانه حدود ۱۲۰ هزار مسافر را جابهجا میکند و در صورت توسعه مترو در شهر به بیش از ۲۲۰ هزار نفر افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، طبق گفته مسوولان بخش حمل و نقل در اصفهان بیش از ۴.۵ میلیون سفر روزانه با انواع وسیله نقلیه ائم از خودرو شخصی و تاکسی، اتوبوس، مترو، موتورسیلکت و دوچرخه در این شهر انجام میشود.
کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.
نظر شما