معاون قوه قضاییه: اثربخشی مبارزه با اعتیاد همکاری همه دستگاهها را می‌طلبد

مشهد- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: دستگاه های مختلف در مبارزه با اعتیاد باید پای کار باشند و دستگاه قضایی نمی‌تواند به تنهایی اثربخش باشد.

به گزارش ایرنا و به نقل از دادگستری خراسان رضوی، اصغر مهاجر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از یک مرکز ترک اعتیاد در مشهد افزود: برنامه اصلی در حوزه مبارزه با اعتیاد باید برای کسانی باشد که معتاد نیستند اما در معرض اعتیاد قرار دارند.

وی اضافه کرد: یک گروه مهم در این خصوص کودکان و نوجوانان هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: برخورد با معتادان زوایای مختلفی دارد که پیشگیری از گسترش شبکه اعتیاد از مهمترین آنها است، یک معتاد ممکن است عاملی برای سرایت و گرفتار شدن اطرافیان خود در دام اعتیاد باشد، لذا قطع زنجیره، مهمترین بخش برخورد با اعتیاد است.

مهاجر بیان کرد: مقوله اعتیاد یک امر جهانی است، فضای مجازی هم به گسترش آن دامن زده است، بنابراین باید روشهای مبارزه با اعتیاد به روز شود.

معاون دادستان مشهد نیز گفت: هم اینک ۱۵ مرکز ترک اعتیاد در مشهد فعال است.

اسماعیل رحمانی افزود: در هرکدام از این مراکز علاوه بر برنامه های ورزشی و درمانی، کارگاههای حرفه آموزی و اشتغال با هدف توانمندسازی و برگشت به اجتماع در این افراد برگزار می شود.

بیش از ۶۰۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد، ۳۰ مرکز شبانه‌روزی برای ترک اعتیاد داوطلبانه و ۱۷ مرکز ترک اجباری برای معتادان متجاهر در مشهد فعالیت دارد، ۶ هزار معتاد در مراکز شبانه‌روزی ترک اعتیاد مشهد نگهداری می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha