۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85387563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت ۱۴ فلسطینی در حمله اشغالگران به اردوگاه «النصیرات» غزه

تهران- ایرنا- منابع فلسطینی از تداوم یورش اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف غزه و شهادت ۱۴ فلسطینی خبر دادند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، در جریان حملات امروز رژیم صهیونیستی به اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۱۴ نفر به شهادت رسیدند. اشغالگران به دو منزل در این منطقه یورش بردند.

همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی جنوب شرق غزه را آماج حملات خود قرار داد. در حملات نظامیان این رژیم به منزلی در اردوگاه جبالیا در شمال غزه، شماری شهید و برخی دیگر زخمی شدند.

منطقه «تل الزعتر» در شمال غزه نیز از سوی اشغالگران هدف قرار گرفت. شرق اردوگاه جبالیا هم از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی بمباران شد.

همزمان وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: ما درباره فاجعه انسانی در نتیجه اقدامات اشغالگران در مرکز درمانی ناصر هشدار می دهیم. یک شهید و شماری زخمی در نتیجه حمله به بخش ارتوپدی در این مرکز جنایتی است که به جنایات دیگر صهیونیستها اضافه می شود.

این وزارتخانه افزود: اشغالگران مکان امنی در غزه باقی نگذاشته اند. آنچه اشغالگران در مرکز درمانی ناصر مرتکب شدند، تکرار جنایات هولناک در بیمارستان های غزه است.

از سوی دیگر، «ریک پیپرکورن» نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی اشغالی نسبت به وقوع فاجعه انسانی غیر قابل تصور در صورت ورود گسترده ارتش اسراییل به رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

پیپرکورن در نوار غزه به خبرنگاران حاضر در مقر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد: تمام نگاه‌ها به حمله احتمالی به رفح دوخته شده است. شما شاهد ترس در مردمی هستید که مدام سوال می‌کنند، چه اتفاقی رخ خواهد داد، این حادثه احتمالی در حالی اتفاق خواهد افتاد که بیمارستان‌ها بار زیادی را متحمل و از دور خدمت رسانی خارج شده‌اند و در لبه نابودی قرار دارند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: حدود ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان غزه در چادرهای موقت و پناهگاه‌های متعلق به آنروا در نقاط مختلف رفح زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha