۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85387694
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بارش شدید باران موجب آبگرفتگی معابر و خیابان های ایوان شد

ایلام - ایرنا - بارش شدید باران در شهرستان ایوان موجب آبگرفتگی معابر و خیابان های این شهر شده و مشکلاتی را برای رفت و آمد و عبور و مرور مردم به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش باران که از عصر روز چهارشنبه در استان ایلام شروع شده و همچنان ادامه دارد، اگرچه موجب آبگرفتگی معابر و برخی خیابان‌های این شهر شده و مشکلاتی را برای تردد شهروندان به وجود آورده ولی از سویی دیگر زمینه خوشحالی اقشار مختلف مردم و به ویژه کشاورزان و روستاییان را فراهم کرده است.

بارش باران که در ارتفاعات به صورت بارش برف گزارش شده است در برخی مناطق با رعد و برق و وزش باد نیز همراه بوده و طراوت و زیبایی خاصی به هوای این شهر بخشیده است.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، بارندگی شدید موجب طغیان برخی از رودخانه ها و آبگرفتگی در سطح روستاهای شهرستان ایوان نیز شده است.

بارش شدید باران موجب آبگرفتگی معابر و خیابان های ایوان شد

آماده باش کامل در ایلام برای مقابله با وقوع سیل احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به آغاز بارش‌های شدید در استان، از آماده باش کامل دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با مدیریت بحران در استان خبر داد.

«مجید بیگلریان» در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: با توجه به ورود توده بارشی از عصر چهارشنبه و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها مردم، هشدار صادر شده را جدی بگیرند.

وی افزود: تمامی فرمانداران موظف هستند در این ایام در حالت آماده باش باشند و مرخصی کارکنان دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران تا پایان این سامانه بارشی لغو است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام همچنین با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نیز در آماده باش کامل قرار داشته باشند، عنوان کرد: شهرداری ها نیز موظف شده‌اند تا مناطقی که در سیل‌های گذشته آسیب دیده‌اند را شناسایی و نسبت به رفع خطرات در آنها اقدام کنند.

بیگلریان عنوان کرد: از مردم درخواست می‌شود تا با احتراز از اتراق در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌ها و نیز صعود به ارتفاعات، نسبت به تحکیم انواع سازه‌های سبک اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، بیشترین بارش باران از ابتدای سال آبی جدید تاکنون در شهرستان ایوان با ۳۷۶.۹ میلی‌متر و کمترین دریافت نزولات جوی در مهران با ۸۳.۲ میلی‌متر ثبت شده و میزان بارش‌ها در ایلام نیز ۳۰۰.۴ میلی‌متر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha