آبگرفتگی معابر کرمانشاه پرحجم است/ برخی منازل دچار آبگرفتگی شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت که بر اساس آخرین اطلاعات و آماری که از فرمانداری‌های استان دریافت شده تا این لحظه حادثه خاص منتهی به آسیب جدی ناشی از بارش باران نداشته‌ایم.

افشین یگانه شامگاه پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهر کرمانشاه در تقاطع امام حسین (ع)، تقاطع زمزم و تقاطع الهیه آبگرفتگی قابل توجهی اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: در تقاطع الهیه به واسطه مسدود شدن کانال دفع آبهای سطحی آبگرفتی رخ داد که شهرداری با باز کردن کانال آب مشکل را برطرف کرد و چندین خودرو که در این تقاطع گرفتار شده بودند با کمک آتش‌نشانی نجات یافتند.

یگانه با اشاره به آبگرفتگی هرساله در تقاطع امام حسین (ع) کرمانشاه ادامه داد: امروز با حضور شهردار و معاونین شهرداری راهکاری برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در تقاطع زمزم نیز یک لوله آب که به صورت عرضی از زیر به سمت ضلع مقابل رفته بود مسدود شده بود که قرار شد در عرض این مسیر شهرداری با ایجاد یک کانال مشکل آبگرفتی این تقاطع برای همیشه حل شود.

وی افزود: در این وضعیت بحرانی اجرای این عملیات به واسطه اینکه شهروندان دچار مشکل می‌شوند غیر ممکن است و در فرصت مناسب این عملیات احداث این کانال آغاز خواهد شد.

یگانه آبگرفتی در بعضی از منازل محله شریعتی شهر کرمانشاه را تشریح کرد و افزود: به واسطه توپوگرافی محله شریعتی چندین منزل دچار آبگرفتگی شد که توسط آتش نشانی و هلال احمر آبی که وارد منازل شده بود تخلیه شد.

یگانه با انتقاد از شهرداری کرمانشاه در خصوص بی توجهی به صدور هشدار قرمز اداره مدیریت بحران کرمانشاه گفت: صدور هشدار قرمز به این معنی است که حتما حادثه‌ای اتفاق خواهد افتاد. همکاران ما در شهرداری باید بیشتر تلاش کنند و اگر توجه بیشتری به بحث هشدار می‌شد شهروندان کمتر درگیر می‌شدند.

وی متوسط بارش این سامانه بارشی را تا عصر امروز برای شهر کرمانشاه ۳۸ میلیمتر عنوان کرد و گفت: بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه سامانه دوم پرفشاری که از امشب روی منطقه مستقر می‌شود یک سامانه سرد است که باعث افت دما به میزان قابل توجهی می‌شود و این سامانه مانند امروز بارندگی قابل توجهی خواهد داشت که تا روز شنبه ادامه دارد ولی پیک بارش آن برای روز جمعه است.

وی گفت: فردا و پس فردا شهروندان باید از سفر غیر ضروری پرهیز کنند و از ماندن در کنار رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات و کوهنوردی پرهیز کنند چون نزولات این سامانه در ارتفاعات تبدیل به برف خواهد شد.

۳۵ خودرو گرفتار در برخی معابر کرمانشاه از آب بیرون کشیده شدند

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه نیز گفت: طی بارندگی شب گذشته تعداد ۳۵ دستگاه خودرو در برخی معابر کرمانشاه که در آب گرفتار شده بودند توسط ماموران این سازمان از آب بیرون کشیده شدند.

غلامرضا رضایی افزود: همچنین به دلیل شدت بارندگی در شب گذشته و صبح امروز ۲۱ باب منزل و واحد تجاری نیز که دچار آبگرفتگی شده بودند توسط ماموران رفع آبگرفتگی شد.

وی با بیان اینکه از زمان شروع موج بارندگی روز گذشته تا کنون در مجموع ۵۶ مورد کمک رسانی انجام شده است، ادامه داد: بیشترین درگیری ترافیکی در چهار راه زمزم و ۲ منطقه کمربندی غربی شامل تقاطع پل چقا میرزا و تقاطع پل الهیه بود؛ مشکل پل الهیه حل شده و مورد دوم نیز در حال رفع شدن است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی در حال پوشش دهی شهر و کارگران خدمات شهری، نیروهای شهرداری مناطق و آتش نشانی برای رفع مشکلات در حال کار هستند؛ ۵۷ دستگاه خودرو در ۱۱ ایستگاه در آتش نشانی در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha