بی‌عدالتی‌های کهنه را فریاد بزنید، دولتِ خودتان است

بندرعباس - ایرنا - دولت سیزدهم در بدو سکانداری قوه مجریه ضمن تعامل جدی با قوای مقننه و قضاییه راهبرد ایجاد نظم سیستمی و عدالت اجتماعی را آغاز کرد و اینک پس از ۲.۵ سال تلاش با وجود همه عقب ماندگی‌های ادوار، مشاهده می‌کنیم، دولت مردم، به خوبی صدای مردم را شنیده و اقدامات عملی را به کار گرفته است.

به گزارش ایرنا، استان مرزی هرمزگان در جنوب کشور با حدود هزار کیلومتر نوار ساحلی، ۱۴ جزیره در خلیج فارس بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. استانی که پیش از این دولت رتبه یک فقر و فلاکت و در بحث اشتغال هم گل سرسبد پُر بیکارترین استانها بود.

قصد طولانی نویسی نداریم؛ هرچند اگر بخواهیم در مورد بلایی که رویاپردازانِ برجام طی سال‌های اخیر بر سر کشورمان آوردند تحلیل بیاوریم، باید مجموعه‌ای چند جلدی بنویسیم و منتشر کنیم تا مردمِ قربانیِ لیبرال‌ها و آیندگان بدانند افرادی با شعارهای فریبنده، چه‌ها که با این مُلک نکردند...

هرمزگان و سایر مناطق محروم کشور می‌توانستند آن هشت سال، در موضوعات مختلف رشدی جهشی کنند و دولت کنونی بتواند به‌جای جبران آن عقب ماندگی ها صرفا با توان داخلی، کشور را به قله پیشرفت برسانند اما بیاییم منصفانه به قضیه نگاه کنیم؛ در دهه ۹۰ خودِ ما کسانی را بر مسند قدرت اجرایی کشور نشاندیم که ۹۰ درصد شاخص‌های کشور را در یک کاغذ پاره‌ای به نام برجام، قمار کردند... آیا می‌توانید بر سر زندگی و آینده فرزندان خود، قمار کنید؟ اما افرادی این کار را با ۹۰ میلیون ایرانی کردند و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست...

حال شما قضاوت کنید؛ مدیرانی با تفکری که ذکر کردیم جای جولان دادن در دولت مردمی را دارند که اینک خود را به موش مردگی زده اند و همچون طلبکاران، مدعی هستند که چرا دیگر صلاحیت تصمیم گیری در امورات این کشورِ سختی کشیده با ۳۰۰ هزار شهید را ندارند!

« اگر از توده مردم سوال کنید می‌بینید که گلایه دارند از اینکه چرا این افراد هنوز هم در فضای حقیقی و مجازی سعی بر نا امید کردن آن‌ها و فرزندانشان دارند و از همه مهم‌تر چرا با آنها برخورد مناسب نمی‌شود»

به مردم عزیز و دوستانم عرض می‌کنم؛ چرا تبعات ناشی از کار نکردنِ عده‌ای باید متوجه رهبر معظم انقلاب شود؟ رجوع کنید به «اصل ۱۱۰ قانون اساسی»

قانون اساسی کشور مگر وظایف هر شخص و نهادی را به وضوح مشخص نکرده است؟

هرمزگان در شاخص‌های متعددی، بازنده بود. عوامل این باخت‌ها چه کسانی بودند؟ جدای از همه این موضوعات، بیایید و ببینید فقط کمتر از سه سال، دولتی که اولویت خود را بر توان جوانان کشور گذاشت و بعد هم در عرصه تعاملات اقتصادی و سیاسی، اولویت را در ارتباط با کشورهای دوست و همسایه تعریف کرد، چه کرده است؟ ارتباطات اقتصادی ما هم اکنون با کشورهای همسایه چند برابر شده است. زمانی را به خاطر داریم که از بازار ۲۲۰ میلیونی پاکستان تنها یک درصد سهم داشتیم و امروز این رقم به بیش از پنج برابر رسیده و همچنان در حال افزایش است.

« در همین یک سالی که گذشت، ۲۰۱ همت اوراق بدهی دولتی تسویه شد و خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل»

دولت امروز بر اصلاح معیشت مردم و عدالت اجتماعی در پهنه ایران عزیزمان تاکید جدی دارد و این موضوع به خوبی در استان هرمزگان قابل مشاهده است.

آیا تاکنون به بشاگرد سفر کرده‌اید؟ منطقه ای سخت گذر و کوهستانی در شرق استان هرمزگان که فرزندانش در کپرها و اتاقک های چوبی و کانکسی درس می خواندند؟ کاش می‌توانستید به این منطقه سری بزنید و ببینید مدارسی را که هم تراز با مدارس مراکز استانی در روستاهای دورافتاده آنجا، طی همین مدت احداث شده و این اتفاق، اشتیاق بچه‌ها به مدرسه رفتن و درس خواند را ده چندان کرده است. مگر اعتقاد نداریم دانش‌آموزان، آینده سازان کشورمان هستند.

«عدالت چیزی غیر از این است که همان امکاناتی که در شهرهای بزرگ وجود دارد در اختیار مردم شهرها و روستاهای کشور هم باشد؟ مسلما افرادی که قبلا به این مردم مظلوم توجه نکردند امروز با چنین عدالتی سرِ ناسازگاری دارند و سعی می کنند با مطرح کردن موضوعات کم اهمیت، کارهای جهادی دولت را از چشم مردم دور نگه دارند تا شاید از این رهگذر بتوانند مجددا به قدرت باز گردند و آش همان آش و کاسه همان کاسه...»

نظم و عدالت اجتماعی در حال ایجاد است و بخش قابل توجهی از آن هم ایجاد شده است اما بسیاری از مردم در جریان این اتفاقات نیستند چراکه دولت سیزدهم در حوزه اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده است و این موضوع برمی‌گردد به نبود یک ساختار منسجم و یکپارچه در بحث آگاهی بخشی به جامعه و امیدآفرینی برای روزهای خوب که بسیاری از کارشناسان با توجه به هجمه رسانه ای علیه کشور، پیشنهاد می‌دهند باید در کشور، یک وزارت اطلاع رسانی می‌داشتیم که امروز دشمن نتواند با ابزارهای رسانه ایِ متعدد، افکار عمومی را نسبت به مسائل و راهبردهای کلان کشور منحرف کند که این خود جای بحث و بررسی دارد.

برای مثال می‌گوییم؛ در دولت سیزدهم یکهزار و ۳۲ طرح از سفر دور نخست رییس جمهور تاکنون در هرمزگان افتتاح و ۶۱۰ واحد تولیدی راکد، احیا شد، بسیار خب! برای روشنگری و معرفی این حجم از اقدامات چقدر امکانات، نیروی انسانی و تجهیزانی فنی لازم است؟ دولت چه ظرفیتی در این حوزه دارد؟ این ظرفیت باید ایجاد بشود وگرنه، دشمنان و مزدوران داخلی و خارجی آنها از همین پاشنه آشیل (ضعف رسانه ای) استفاده و در جامعه ما ایجاد شبهه و دروغ‌پراکنی می‌کنند.

وقتی یک مدیر با ارائه عملکرد خود عنوان می‌کند که ما در فلان حوزه، ۱۰ برابر ۱۰ سال گذشته کار انجام داده ایم، چه نهاد و چه کسانی باید این کارها را به مردم بگویند تا مردم ببینند اینها شعار نیست بلکه کارهایی است که بر روی زمین انجام شده و قابل مشاهده است؟ (قطعا یک نهاد اطلاع رسانی قوی نیاز است تا ایران قوی را همانگونه که هست به دنیا معرفی کند»

شوربختانه ظاهرا برخی از دستگاه ها از جهاد تبیین فقط همین را متوجه شده اند که صرفا عملکرد خود را در قالب گزارش به مدیران بالادستی ارائه کنند و یا در پایگاه خبری خود بارگذاری کنند! کسی نیست به این عزیزان بگوید مردم رسانه های رسمی را می شناسند نه پایگاه اطلاع رسانی فلان اداره دولتی در فلان شهرستان!)

از این که بگذریم، عقل می‌گوید و چشم می‌بیند که ما بیش از ۴۰ سال در محاصره اقتصادیِ استکبار جهانی هستیم، مگر ۱۰ سال قبل هم این محاصره اقتصادی وجود نداشت؟ ما چگونه امرار و معاش می‌کردیم، غیر از این بود که با ساز و کارهایی محرمانه، نیازهای مردم را تامین می‌کردیم؟ گزارش این ساز و کارها را چه کسانی به بهانه برجام و رفع تحریم‌ها به دشمنان‌مان ارائه کردند و آنها هم راه های همه ساز و کارها را بستند و ما مجبور شدیم با روش های دیگری محاصره اقتصادی را بشکنیم اما به چه قیمتی؟ «چند برابر قیمت‌های قبلی» عاملان این خیانت و ظلم در حق مردم چه جریاناتی بودند؟ «کاملا واضح است و عجیب که همین کدخدادوستان، با شعار عدالت از مردم رای گرفتند!»

«یادمان نرفته که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند اینجانب به مذاکره با آمریکایی‌ها و غربی‌ها خوش‌بین نیستم»

اما؛ دولت مردمی با وجود همه کارشکنی ها و موانع، کِنار نکشید چون به شعار «ما می‌توانیم» اعتقاد راسخ دارد و امروز می‌بینیم در جنوبی ترین نقطه کشور بزرگترین صنایع در حال توسعه هستند آن هم بدون دخالت متخصصان خارجی و این نکته بسیار مهمی است وقتی که خودمان می‌توانستیم، چرا سالها آویزان بیگانه شده بودیم.

اینکه امروز هرمزگان دیگر رتبه یک فقر و فلاکت و بیکاری را ندارد، نتیجه مدیریت و کار جهادی است وگرنه این استان در موضوعات مختلفی با چالش مواجه بود که بخش از آنها برطرف شده و بخش دیگری در حال رفع شدن است.

خب! اینها را چگونه باید به اطلاع مردم رساند؟

چرا آیت الله رییسی در سفر به هرمزگان تاکید کرد که آنچه امید مردم و سرمایه اجتماعی را حفظ کرده و افزایش می‌دهد، اقدام و عمل بوده و باید تمامی‌ مدیران اقدامات خود را برای مردم تبیین کنند و خود را در معرض مطالبه مردم بگذارند و اگر کاری هم در موعد مقرر انجام نشد باید دلایل آن برای مردم توضیح داده شود.

بنابراین، نگاه ویژه به حوزه رسانه و اطلاع رسانی بسیار ضروری به نظر می‌رسد که می‌طلبد دولت سیزدهم از این موضوع مهم غافل نشود.

اگر یادمان باشد رئیس جمهور در جمع پرشمار مردم هرمزگان، نکته مهم دیگر را رعایت عدالت در توزیع امکانات دانست و گفت: ما هم باید خودمان عادل باشیم و هم در رفتار شخصی عدالت را رعایت کنیم؛ باید عادلانه بیاندیشیم و عادلانه عمل کنیم هرچند ممکن است اجرای عدالت عده اندکی را ناراحت و عصبانی کند، اما باید عدالت را اجرا کنیم. (این همان سیره و روش امام علی (ع) در دوران حکومت ایشان است)

عزیزان؛ در روزگاری به سر می‌بریم که منطقه درگیر تنش‌های مختلفی است، دشمن جدای از بحث اقتصاد، امنیت ایران را هدف گرفته است و چه کسی هست که نداند سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران طی همین یکی ۲ سال گذشته به چند گروه داعشی صهیونیستی در داخل و خارج از مرزهایمان‌ضربه زده اند و چندصد تروریست را در داخل دستگیر و چندین بمب و انتحاری را در گوشه کنار مملکت خنثی کردند و در چنین شرایطی هر شخص یا گروهی در فضای مجازی و حقیقی با انتشار مطالب موهون و غیرواقعی سعی بر نا امید کردن مردم داشته باشد قطعا در ریخته شدن خون زنان و کودکان حوادث تروریستی همچون گلزار شهدای کرمان، شریک است.

بی شک، نظم با احساس امنیت ایجاد می‌شود و زمانی که نظم در سیستم اداری و اجرایی کشور حاکم شد آنوقت است که همگی باهم طعم شیرین عدالت و شکوفای میهن‌مان را هم خواهیم چشید.

پس؛ بی‌عدالتی‌های کهنه را فریاد بزنید، دولتِ خودتان است و برای رفع بی‌عدالتی با احدی تعارف ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha