۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85388332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی شدید در ایلام؛ طغیان رودخانه‌های دائمی و فصلی

ایلام - ایرنا - تصاویر ارسالی به ایرنا مرکز ایلام از طغیان برخی رودخانه های دائمی و فصلی در مناطق مختلف استان در پی بارش‌های سنگین چند ساعت گذشته خبر می دهد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی استان ایلام روز گذشته در نشست ستاد مدیریت بحران این استان، با اعلام اینکه نقشه های هواشناسی حاکی از وجود هسته بارشی سنگین در استان است، ابراز کرد که بارش شدید باران و تگرگ، وزش شدید لحظه ای باد و آذرخش از جمله عوارض این سامانه است.

سیروس نادری زرنه بر اساس نقشه های هواشناسی احتمال سیلاب شدید در برخی شهرها، رودخانه ها و بارش سنگین در نقاط مختلف استان بسیار بالا است.

وی افزود: بارش ها در استان تا پایان وقت امروز (جمعه) ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش ها و تصاویر ارسالی، بارش ها در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان های آبدانان، دهلران، دره شهر و بدره همچنان ادامه دارد و موجب طغیان برخی از رودخانه های فصلی و دائمی این مناطق شده است.

شدت بارش ها به گونه ای بوده که موجب آبگرفتگی معابر و برخی منازل در روستاهای شیخمکان و کله جوب شهرستان دره شهر شده است.

حجم آب ورودی از کبیرکوه به شهر دره شهر نیز به حد بالایی رسیده و سطح آب در ۲ سیل‌بند سطح این شهر نیز در حال بالا آمدن است.

بر اساس گزارش هواشناسی استان ایلام، بیشترین میزان بارندگی ها در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان های آبدانان با ۱۰۷.۳ میلی متر و دره شهر با ۹۰ میلی متر در جنوب استان، لومار با ۶۲ ملیلی متر در شمال استان ایلام بوده است.

ستاد مدیریت بحران استان ایلام نیز نسبت به لغزندگی معابر و مسیرهای مواصلاتی، طغیان رودخانه ها و سیل و آبگرفتگی معابر بر اثر بارش های سنگین در مناطق مختلف استان هشدار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha