فرماندار بهارستان: دهیاران با ارائه خدمت صادقانه زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند

بهارستان - ایرنا - فرماندار بهارستان گفت: دهیاران زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و حداکثری را در روستاها فراهم کنند، این مهم با خدمت صادقانه به مردم و افزایش سرمایه اجتماعی میسر می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالله نوحی روز شنبه در نشست بررسی، طراحی، آموزش و ارزیابی اجرای تکام که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، مشاور وزیر کشور و مدیر اجرایی این طرح در شهرستان بهارستان برگزار شد، به انتخابات یازدهم اسفند ماه امسال اشاره و خاطرنشان کرد: البته مردم شهرستان بهارستان در تمامی صحنه های انقلاب حضوری موثر و پررنگ داشته و دارند.

وی افزود: دولت در تلاش است تا با بررسی ابعاد مختلف این طرح، نگاه‌ها را به سوی توانمندسازی مردم و استفاده از ظرفیت‌های مختلف روستا معطوف کند تا علاوه بر بازگشت روستا به هویت اصلی خود، زمینه‌ی مهاجرت معکوس را فراهم کند و روستا به کانون برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه‌ی اقتصادی تبدیل شود.

این مسئول اظهار داشت: بهارستان با ۶۴ کیلومتر مربع و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت، پرتراکم ترین شهرستان‌ کشور است و با نیم درصد مساحت کل استان تهران، پنج درصد جمعیت استان تهران را در خود جای داده که به هیچ عنوان امکانات و زیر ساخت‌ها متناسب با جمعیت آن نیست.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح جدید دولت سیزدهم با عنوان "تکام" (توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه) پیشرفت همه جانبه روستا، سکونت پایدار در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها، توانمند سازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی در روستاها است.

فرماندار بهارستان: دهیاران با ارائه خدمت صادقانه زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند

نوحی تاکید کرد: آموزش و توانمندسازی، نقش‌آفرینی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در گام دوم انقلاب اسلامی و تامین معیشت و اشتغال پایدار از مهم‌ترین مولفه‌های طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌ در طرح تکام به‌شمار می‌رود.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه دهیاران با نیازسنجی زمینه لازم را برای رفع مشکلات و تنگناهای فراروی روستاییان فراهم کنند، بیان داشت: عمران و آبادانی روستاها جزو اولویت های کاری دولت سیزدهم است که باید برای تحقق این مهم دهیاران اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار بهارستان: دهیاران با ارائه خدمت صادقانه زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران نیز در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان بهارستان و دهیاران بخش کهریزک شهرستان ری گفت: اجرا و نهادینه کردن طرح تکام منجر به توسعه اقتصادی روستاها می‌شود و این طرح یک سند بزرگ تحول روستایی است.

سید حبیب موسوی در تشریح طرح تکام افزود: مفاد و بخشنامه طرح تکام در قالب پنج سند بالادستی و متشکل از ۱۶ نظام پایه در وزارت کشور مصوب و به استان‌های سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، به منظور وسعت بخشی به حضور مردم در تشکیلات رسمی دولت و استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود در روستاهای کشور، در خرداد ماه سال جاری طرح تکام (توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه) پس از حدود ۱۵ ماه بررسی کارشناسی توسط شورای سیاست گذاری قرارگاه جهادی وزارت کشور به ریاست مجید بکایی جانشین وزیر کشور و فرمانده قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا،معاونین و مشاورین توسط وزیر کشور بعنوان سند تحول بنیادی روستاها به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha