استمرار تقویت و نوسازی خطوط اتوبوسرانی پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - نوسازی و تقویت ناوگان اتوبوسرانی در شهری مثل تهران با این حجم از تردد و مسافرت های درون شهری بسیار مهم ضروری است به ویژه در منطقه غرب پایتخت که کمبود حمل و نقل عمومی در آنجا بیشتر از مناطق دیگر حس شده است.

به گزارش ایرنا، نوسازی و تقویت ناوگان اتوبوس های تهران از حالت الزام به اضطرار رسیده و سخن به گزاف نگفته ایم که اگر این نوسازی طی ۱۰ سال گذشته به صورت مستمر انجام می شد الان مشکلات حمل و نقل عمومی در این حوزه شاید اینگونه بحرانی نمی شد.

کمبود ناوگان اتوبوسرانی در کلانشهر تهران قابل کتمان نیست و صحبت از نیاز پایتخت به ۱۰ هزار اتوبوس جدید در میان است؛ از یاد نبریم که دوره ششم مدیریت شهری تهران در این خصوص گام هایی برداشته و قراردادهایی به ویژه در حوزه اتوبوس های برقی و پاک منعقد کرده و چندین دستگاه اتوبوس هم طی مراحل مختلف از تولیدکنندگان داخلی تامین و به خطوط اضافه کرده است.

بی تعارف باید اذعان کرد که بسیاری از خطوط ساخت اتوبوس شرکت های داخلی سالیان سال غیرفعال بوده و توان تولید برای تهران حداقل در کوتاه مدت را ندارند این موضوع به دفعات از سوی مدیران شهری اعم از شهردار، رییس و اعضای شورای شهر و همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مورد تاکید و انتقاد قرار گرفته و در نهایت مدیریت شهری مجبور به خرید اتوبوس با اولویت برقی از کشور چین شده است.

از این موضوع که گذر کنیم از چندی پیش تزریق اتوبوس ها و سرویس هایی برای تقویت ناوگان در تهران آغاز شده و با توجه به فقر غرب تهران در حوزه اتوبوسرانی و حمل و نقل این نوسازی و تقویت ناوگان با اولویت این مناطق درحال انجام است.

۱۸ بهمن مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد که به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات اتوبوسرانی در مناطق غربی پایتخت، ۱۴۶ دستگاه اتوبوس نو به ۱۹ خط اتوبوسرانی در این مناطق اضافه می شود.

مهدی علیزاده این را هم گفت که این اقدام با هدف بهبود خدمات اتوبوسرانی و بنا به دستور شهردار تهران مبنی بر برون سپاری ۴۰۴ دستگاه از ناوگان جدید، طی قراردادی در قالب خرید خدمت، شرکت خودرو سرویس شهر به عنوان هفدهمین شرکت خصوصی اتوبوسرانی فعالیت خود را آغاز کرد و اقدامات لازم برای واگذاری ۱۹ خط شرکت جهت ارائه خدمات حمل و نقلی به شرکت مذکور انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت واحد برابر دستور از ابتدای بهمن کار شناسایی خطوط و تحویل اتوبوس ها را آغاز کرده است، افزود: از ابتدای بهمن ماه تا کنون، تقریباً ۱۱ خط واگذار شده است که با بکارگیری اتوبوس ها نو فعال شده است.

به گفته علیزاده، برونسپاری ۱۴۶ دستگاه از ناوگان سامانه پنج اتوبوسرانی به عنوان پایلوت پیش بینی شده که تاکنون ۸۵ دستگاه آن تا جهت اشتغال در ۱۱ خط به شرکت خودرو سرویس شهر تحویل شده و تا نیمه دوم اسفند ماه راهبری ۱۹ خط این سامانه به طور کامل به شرکت مذکور واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه این ۱۹ خط در مناطق ۲، پنج، ۶، ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران قرار دارد، تاکید کرد: با نوسازی ناوگان این مناطق روح تازه ای در کالبد ناوگان حمل و نقل اتوبوسی در منطقه غرب تهران دمیده می شود و شهروندان شاهد تغییرات محسوسی در خدمات اتوبوسرانی خواهند بود.

نوسازی خط اتوبوسرانی پایانه آزادی به میدان هفت تیر

در تازه ترین اقدام صبح امروز/شنبه/ خط اتوبوسرانی کد ۳۵۵، از پایانه آزادی به میدان هفت تیر در منطقه پنج شهرداری تهران با بکارگیری اتوبوس های جدید نوسازی شد.

براساس اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، این خط در ادامه نوسازی خطوط مناطق غرب تهران با راهبری شرکت خودرو سرویس شهر از صبح امروز با بکارگیری هشت دستگاه اتوبوس نو خدمات رسانی به شهروندان را آغاز کرد.
گفتنی است؛ بر اساس برنامه ریزی انجام شده از دهه مبارک فجر، نوسازی ۱۹ خط اتوبوسرانی سامانه پنج در مناطق۲، ۵، ۶، ۲۱ و ۲۲ با راهبری شرکت خودرو سرویس شهر و با اختصاص ۱۴۶ دستگاه اتوبوس نو آغاز شده که تا کنون نوسازی ۱۷ خط آن انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha