حفاران غیر مجاز آثار باستانی در مازندران زمینگیر شدند

ساری-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ردگیری و شناسایی هفت حفار غیر مجاز آثار باستانی در شهرستان نوشهر خبر داد و گفت:‌ این افراد توسط ماموران یگان حفاظت دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد رضا کردان روز شنبه افزود: در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر تعدادی افراد ناشناس در منطقه کجور که در حال انجام به حفاری غیر مجاز بودند بلافاصله ماموران یگان حفاظت با هماهنگی و دستور قضایی به‌همراه عوامل انتظامی به منطقه عزیمت شدند.

وی ادامه داد: پس از بررسی، صحت و سقم خبر، در یک عملیات غافلگیرانه ماموران یگان حفاظت توانستند حفاران غیر مجاز را دستگیر و یک دستگاه فلزیاب به‌همراه آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در این‌ رابطه هفت نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha