بارش برف سنگین در «جلگه رخ» تربت‌حیدریه پیش‌بینی شد

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره هواشناسی تربت‌حیدریه گفت: احتمال بارش برف سنگین در بخش «جلگه‌رخ» این شهرستان طبق نقشه‌ها و پیش بینی هواشناسی همراه با کاهش شدید دما وجود دارد.

رضا صفایی‌مهنه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیش‌بینی های انجام شده از فردا شب (یکشنبه شب) باید منتظر کاهش شدید هوا در تربت حیدریه به میزان ۱۷ درجه نسبت به دمای کنونی باشیم.

وی ادامه داد: بروز این وضعیت به خاطر فعالیت توده سرد آب و هوایی بر فراز منطقه است که تا اواخر هفته جاری فعالیتش ادامه خواهد داشت.

تدابیر ستاد حوادث غیر مترقبه

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان تربت حیدریه هم با اشاره به هشدارهای جوی به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، کلیه اعضای این ستاد در حالت آماده‌باش کامل در آمده‌ و پیشگیری را سرلوحه اقدام‌های خود قرار داده‌اند.

سیدعلی موسوی افزود: تربت‌حیدریه در کریدور شمال و جنوب قرار دارد و ۱۱ استان به صورت مستقیم و تمام استان‌های کشور به صورت غیرمستقیم با این شهرستان ارتباط دارند و اغلب ترددهای کشوری به سمت مشهد اعم از باری و تردد ۱۰ میلیون زائر و مسافر در طول سال از مسیر این شهرستان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در نشست شب گذشته ستاد حوادث غیر مترقبه، پیشگیری از حوادث احتمالی، روان‌سازی جاده‌ها، تامین امنیت و ارایه خدمات به مسافران و زائران مورد تاکید قرار گرفت.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه نیز با بیان اینکه تمام یگان‌های امداد جاده‌ای این شهرستان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، گفت: طرح امداد زمستانی با کمک ۴۰ نیروی عملیاتی و با کمک ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، برف‌روب و شن‌پاش به صورت شبانه‌روزی درحال انجام است.

علی‌اصغر کرباسی افزود: پایگاه اصلی و ثابت راهدارخانه رباط سنگ که گردنه خماری را زیر پوشش دارد و ۲ راهدارخانه گردنه سبز و منطقه گرماب، در شرایط بحرانی فعال و به کار امدادرسانی در گردنه‌های آن منطقه مشغول می‌شوند.

آماده‌باش هلال‌احمر تربت‌حیدریه

رییس جمعیت هلال‌احمر تربت‌حیدریه نیز گفت: این نهاد خدمات اجتماعی دارای سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت در مناطق «گرماب، کامه و شهید بهروز زاوه» است.

محمد امانی افزود: سه دستگاه خودروی نجات، سه دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه خودروی کمک‌دار به همراه هشت تیم بجز تیم‌های مستقر در سه پایگاه یاد شده، در حالت آماده‌باش بسر می‌برند.

وی همچنین اظهار کرد: پیش‌بینی جیره غذایی اضطراری و پتو نیز انجام شده‌ است.

رییس جمعیت هلال‌احمر تربت‌حیدریه تصریح کرد: هر پایگاه جاده‌ای دارای چهار یا ۶ نفر شامل نجاتگر و پرستار، یک دستگاه خودروی ست و یک دستگاه آمبولانس هستند.

امانی ادامه داد: خدمات ما اکنون در قالب ۱۹ پایگاه در سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه ارائه می‌شود.

طول راه‌های شهرستان تربت‌حیدریه ۷۶۴ کیلومتر است که از این میزان، ۲۷۵ کیلومتر راه‌های شهری، ۸۹ کیلومتر آن بزرگراه و ۴۰۰ کیلومتر آن راه‌ روستایی است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha