پنج هزار و ۳۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه ایلام انجام شد

ایلام - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام گفت: پنج هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان از ابتدای سال جاری تا کنون انجام شده است.

"یادگار محمدی" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طول این مدت، ۱۹۷ مورد نمونه برداری از بازار، ۱۶۳ مورد بازنگری استاندارد ملی، ۱۶ هزار و ۶۸ ساعت آموزش، ۲۶ مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد و هزار و ۱۴۸ مورد بازرسی از نازل‌های سوخت مایع در استان انجام شده است.

وی با اشاره به عملکرد این اداره کل از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، افزود: ۱۴ هزار و ۶۱۸ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون انجام شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام یادآور شد: در این بازه زمانی، ۱۴۸ مورد صدور پروانه، تمدید پروانه علامت استاندارد، هزار و ۷۶۴ مورد نمونه برداری از مراکز تولید و عرضه و ۱۶۶ مورد صدور گواهی تائیدیه تجهیزات بازی انجام شده است.

محمدی بیان کرد: ۳۶۰ مورد صدور گواهی تاییدیه آسانسور، ۸۳۷ مورد بازرسی فنی آسانسور، ۴۶۸ مورد مطابقت برچسب انرژی و ۶ مورد گواهی حد مجاز آلاینده‌های در محصولات کشاورزی استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالاهای تولیدی انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی است، گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام خاطرنشان کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

۳۷۲ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

پنج هزار و ۳۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه ایلام انجام شد

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون ۳۷۲ هزار و ۶۲۶ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

محمدی اظهار کرد: بیشترین کالاهای صادر شده صنایع ساختمانی، صنایع بسته بندی و سلولزی بوده است.

وی افزود: در این مدت ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۲۷۶ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام یادآور شد: توجه به استاندارد، یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

به گزارش ایرنا، ۲۲۳ واحد تولیدی زیر پوشش نظارت و بازرسی اداره استاندارد در استان ایلام وجود دارد که ۱۴۷ واحد آن فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha