۱۷۰ اثر به جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در خراسان شمالی رسید

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۱۷۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در این استان رسید.

غلامرضا کاظمی روز شنبه در نشست با خبرنگاران استان اظهار کرد: یکهزار و ۵۷۳ شرکت کننده در سه بخش آواها، نواها و سرود در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: در بخش آواها و نواها آثار به صورت فردی و گروهی و در بخش های مقامی، سنتی و پاپ ارایه شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: سومین جشنواره آواها و نواهای نبوی با حضور هنرمندان فعال در بخش موسیقی کشور است که بیشترین آثار از استان های خراسان شمالی، رضوی، تهران، کرمانشاه است که از سایر استان ها نیز آثار ارسال شده است.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره ملی نیز در ۲ بخش فردی و گروهی بانوان هستند که نسبت به جشنواره های گذشته از رشد چشمیگری برخوردار است.

کاظمی خاطرنشان کرد: تعداد شرکت کنندگان در نخستین جشنواره آواها و نواهای کشور۸۰ نفر و در دومین جشنواره ۱۳۸ نفر بوده است که امسال به یکهزار و ۵۷۳ نفر رسیده است که امیدوار هستیم در چهارمین جشنواره به حدود ۱۰ هزار نفر شرکت کننده برسد.

وی گفت: سومین جشنواره مهدویت به صورت ملی در بخش های مختلف از جمله موسیقی، شعر و سایر حوزه های فرهنگی در کشور برگزار شده است که محور آواها و نواها در استان خراسان شمالی برگزار می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه جاری با اجرای زنده گروه ها منتخب هنری و مداحای در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار خواهد شد و ۱۶ نفر از شرکت کنندگان این دوره به عنوان برگزیده انتخاب و تقدیر خواهند شد.

به گزارش ایرنا نهاد فرهنگی اعتقادی "کانون مهدویت" با هدف تربیت ذهنی و عملی منتظران ظهور امام زمان (عج) از طریق روشنگری افکار عمومی با تاکید بر اصل انتظار در دانشگاههای کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

«آواها و نواهای نبوی» از سری برنامه‌های جشنواره «امامت و مهدویت» است.

کاظمی افزود: استان خراسان‌شمالی دارای تنوع اقوام و پیشینه فرهنگی درخور تأمل از امکانات فرهنگی و هنری است و قطعاً برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند فرهنگ، اصالت و استعدادهای هنرمندان این استان را به خوبی به تصویر کشد؛ امیدواریم با حضور حداکثری اقوام مختلف در جشنواره شاهد ارتقای هرچه بیشتر کیفیت جشنواره باشیم.

وی گفت: جشنواره «آواها و نواهای نبوی» با مشارکت ارگان‌ها و سازمان‌های هنری مرتبط همچون اداره‌کل بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی، حوزه هنری، بسیج مداحان، موسسه فرهنگی هنری فردای بهتر، بسیج هنرمندان و کانون‌های، ادبی - هنری دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان شمالی تحصیل می کنند که از مجموع این تعداد هفت هزار دانشجو در مرکز بجنورد هستند.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند.

از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی هم اینک جذب دانشجو دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha