استاندارآذربایجان غربی: صرفه‌جویی اولویت هزینه‌های انتخاباتی/ما امانتدار مردم هستیم

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم صرفه جویی در انجام هزینه های انتخاباتی گفت: باید از همه ظرفیت ها برای کاهش هزینه ها استفاده کنیم تا در کنار برگزاری انتخاباتی پرشور، هزینه ها کمتر شود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در جلسه ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: از ظرفیت های درون شهری هرچقدر استفاده کنیم به همان میزان هزینه ها کاهش پیدا می کند.

وی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای برگزاری انتخاباتی بدون عیب و نقص اضافه کرد: در زمینه زیرساختی از ظرفیت دستگاههایی نظیر برق و ‌مخابرات استفاده شود تا در زمان برگزاری انتخابات شاهد قطعی برق و ‌اینترنت نبوده ‌یا در صورت به وجود آمدن اختلال به سرعت حل شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها باید آمادگی حداکثری برای انتخابات داشته باشند و قطعی برق نقاط آسیب پذیر با حضور تیم های سازماندهی شده حل شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچ فردی در هیچ‌کجای استان نباید از رای دادن باز ماند، تمهیدات لازم برای اخذ آرای همه شهروندان و روستاییان و در دسترس بودن صندوق های رای اندیشیده شود.

معتمدیان با بیان اینکه ۳۵۰ نقطه صعب العبور در استان شناسایی شده که از مناطق کوهستانی است، گفت: تدابیری اتخاذ شود که مسیر این مناطق ساماندهی شود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار برخوردار است، افزود: این اولین باری است که رهبر معظم انقلاب در کنار مشارکت در انتخابات از کلمه «قوی» استفاده می کند و ‌فرمایش ایشان اهمیت مشارکت در انتخابات را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در تمام انتخاباتی که در بیشتر کشورها برگزار می شود، میزان مشارکت زیر ۳۰ درصد است و ‌در برخی کشورها که ۸۰ درصد اعلام می شود، این رقم به واسطه الزامات قانونی و ‌اجباری است ولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتخابات همواره با مشارکت خوبی همراه بوده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: انتخابات در ایران اسلامی میراث ماندگاری است که از ابتدای انقلاب تاکنون دردوره های مختلف برگزار شده و خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به شبهه افکنی و سیاه نمایی معاندان در شبکه های اجتماعی و سعی آنان برای تغییر اذهان مردم اظهار کرد: رسانه ها در این حوزه می توانند وارد شده و ‌آگاه سازی کنند.

وی تاکید کرد: ‌ما برگزارکنندگان انتخابات، حق دخالت در انتخابات را نداریم؛ ما امانت دار نظام و ‌مردم هستیم و ‌نباید کاری کنیم که اعتماد مردم آسیب ببیند و ‌به نظام خدشه وارد شود.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه فرمانداران وبخشداران به ارائه نظرات و پیشنهادات جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه پرداختند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha