کوشش زنان در حفظ خانواده در آثار جشنواره شانزدهم تجسمی فجر نمود یافته است

تهران- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به آثار نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: کوشش زنان در مسیر رشد و حفظ خانواده به شکلی تاثیرگذار در آثار هنرمندان این نمایشگاه نمود یافته است.

به گزارش ایرنا از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، انسیه خزعلی شامگاه یکشنبه- ۲۹ بهمن ماه- برای بازدید از نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موسسه فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر حضور یافت.

خزعلی در این بازدید درباره میزان نزدیکی آثار مرتبط با زنان و خانواده به بطن جامعه و زندگی روزمره اظهارداشت: به‌ نظرم بسیاری از آثار نمایش‌یافته می‌توانند زندگی مردم را تصویر کنند. تلاش زنان به‌رغم تمام سختی‌هایی که در مسیر رشد پشت سر می‌گذارند، همراه با کوششی که برای حفظ خانواده دارند، در این آثار به تصویر کشیده شده که بسیار تاثیرگذار بود.

وی گفت: بخش دیگری از آثار، روایتی از درد و رنج زنان و مقاومت آنها به هنگام از دست دادن عزیزان‌شان را تصویر کرده بود؛ در مجموع به نظر می‌رسد که آثار حاضر در این نمایشگاه تا حد زیادی به بطن جامعه نزدیک است. البته همچنان این ظرفیت وجود دارد تا بخش‌های بیشتری با نگاه به زنان و خانواده در جشنواره شکل بگیرد و بر توانمندسازی و پیشرفت زنان، تمرکز بیشتری معطوف شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره اهدای جایزه از سوی این معاونت به آثار برگزیده شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: قرارمان بر این است که جوایزی را برای جشنواره هنرهای تجسمی و فیلم فجر داشته باشیم. در ارتباط با آثار منتخب‌مان در جشنواره هنرهای تجسمی فجر، هنوز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته اما آثاری را کاندیدا کرده‌ایم تا به آنها جوایزی را اهدا کنیم.

کوشش زنان در حفظ خانواده در آثار جشنواره شانزدهم تجسمی فجر نمود یافته است

خزعلی درباره شاخص‌های انتخاب آثار برگزیده از سوی معاونت امور زنان و خانواده افزود: مسئله اعتلای زنان و اندیشه والا و کلان‌نگری که از مسائل جزئی فراتر رفته، در کنار خانواده‌محوری در زمره مولفه‌هایی است که به اعتلای فرهنگ و احیای جامعه کمک می‌کند و مدنظر ما قرار دارد. اگر هنرمندی بتواند این مولفه‌ها را به تصویر بکشد، کار بزرگی را انجام داده است.

فراخوان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی دوم آبان ماه امسال در دو بخش رقابتی و غیرقابتی و ذیل ۱۰ رشته هنری، شامل طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر) تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشیخط) نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر) کارتون و کاریکاتور (موضوعی و چهره) مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدید، از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شد.

بخش رقابتی جشنواره (طوبای زرین) دربرگیرنده هفت زیربخش است که زیربخش‌های آزاد، موضوعی (قله‌ها)، تجسم هنر، طراحی فرهنگ‌محور، فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی، ناشران کتاب‌های تجسمی و علمی (دانش هنرهای تجسمی) را شامل می‌شود.

کوشش زنان در حفظ خانواده در آثار جشنواره شانزدهم تجسمی فجر نمود یافته است

بخش غیررقابتی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم شامل ۶ زیربخش است که بازار هنرهای تجسمی، مفاخر هنرهای تجسمی، آینه در آینه، کاتبان سوره حمد، دیوارنگاری شهری و پوسترهای فجر(محیطی) را دربرمی‌گیرد.

این جشنواره به صورت رسمی یکشنبه- هشتم بهمن ماه- با برپایی نمایشگاه‌های «مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران» دربرگیرنده منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و «آینه در آینه ۳» (پوسترهای مقطع انقلاب اسلامی و پس از آن) آثار گنجینه حوزه هنری انقلاب اسلامی با نمایش ۱۳۵ اثر از ۱۲۵ هنرمند آغاز به کار کرد.

همچنین آیین افتتاح نمایشگاه بخش‌های رقابتی(طوبای زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر سه‌شنبه- دهم بهمن ماه- در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد. در این نمایشگاه، ۸۵۴ اثر در بخش‌های «مسابقه»، «قله‌ها»، «هنرمند محور» و «بازار هنر» از ۶۰۶ هنرمند در مجموعه نگارخانه‌های موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا به نمایش گذاشته شده است.

آیین اختتامیه این رویداد، روز پنجشنبه- سوم اسفندماه- از ساعت ۱۸:۳۰ با حضور مسئولان هنری، دبیران و داوران جشنواره، استادان هنرهای تجسمی، هنرمندان و هنردوستان، در تالار وحدت برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha