کشف لوازم آشپزخانه قاچاق و ۷۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه/ دستگیری سارق مامورنما

تهران‌بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت، گفت: در عملیات ماموران انتظامی پلیس ۲۰ هزار قلم لوازم آشپرخانه قاچاق به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال کشف شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: در ادامه طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس موفق به شناسایی یک انبار کالا در محدوده بازار تهران حاوی تعداد فراوانی لوازم آشپزخانه قاچاق شدند.

وی به هماهنگی پلیس با دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: مأموران در بازرسی از انبار مورد نظر موفق به کشف ۲۰ هزار و ۸۴۲ قلم لوازم آشپرخانه قاچاق فاقد مجوزهای قانونی شدند که ارزش تقریبی کالاهای کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال تعیین شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اضافه کرد: در این عملیات یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با تأکید بر مبارزه هدف‌مند و فراگیر با قاچاق کالا به منظور حمایت پایدار از تولید ملی از شهروندان خواست تا درصورت مشاهده تردد خودروهای حمل بار قاچاق در سطح شهر، همچنین دپوی کالا موضوع را برای بررسی تخصصی از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

۷۰ دستگاه تلفن‌همراه مسروقه در تهران کشف شد

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در خبری از دستگیری ۲ مالخر کشورهای همسایه و کشف ۷۰ دستگاه تلفن همراه خبر داد و گفت: در راستای کشف تلفن‌های همراه مسروقه و دستگیری سارقان و مالخران اموال مسروقه در تهران، طی انجام اقدامات اطلاعاتی و میدانی برای جلوگیری از خروج تلفن‌های مسروقه از کشور موفق شدند حرکات و مسیرهای تردد ۲ تَن از مالخران را شناسایی کنند و در ادامه پس از اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت آنان شدند که هر دو نفر از اتباع کشورهای همسایه بودند؛ بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که مالخران، تلفن همراه مسروقه را از سارقان خریداری می‌کردند و به صورت قاچاق و با استفاده از ترانزیت از کشور خارج می‌کردند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: کارآگاهان با استفاده از منابع اطلاعاتی محل اختفا مالخران را شناسایی کرده و طی مراقبت‌های شبانه‌روزی موفق شدند هر ۲ متهم را با اطلاع از اینکه در یک مکان مخفی شده‌اند دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی انتقال دهند.

وی افزود: از محل اختفای متهمان ۷۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال کشف و توقیف شد؛ متهمان در بازجویی‌های اولیه به مالخری اموال مسروقه معترف شده و کارآگاهان موفق شدند ۶۰ تن از شاکیان را شناسایی کنند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، جهت کشف دیگر جرائم و شناسایی سایر شکات در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری سارق مأمورنما

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام خبر یک سارق مامورنما در تهران در تشریح جزییات این خبر بیان داشت: با دریافت شکایتی مبنی سرقت منزل توسط فردی مامور نما، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

سرهنگ علی قاسم پور ادامه داد: ماموران با استفاده از تحقیقات محلی موفق به شناسایی متهم شده و در گشت زنی های هدفمند وی را درحال تردد در محدوده بلوار مرزداران مشاهده و در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند که از وی یک عدد سلاح کلت کمری پلاستیکی مشابه سلاح کلت واقعی کشف گردید.

وی با اشاره به سوابق متهم دستگیر شده در امر سرقت افزود: در روند بازجویی، یکی از شاکیان متهم را شناسایی و گفت که وی به عنوان مامور وارد منزل شده و اقدام به بازرسی از منزل و سرقت طلا و جواهرات و در نهایت بردن خودرو و خالی کردن حساب بانکی بنده نموده است.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: متهم به جرم خود مبنی بر جعل عنوان پلیس و سرقت تحت این پوشش اعتراف و تاکنون ۲ نفر از شکات شناسایی و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha