۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85391549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارخانه بسته‌بندی ۱۰ هزارتنی کوریجان همدان با ۵۰ درصد پیشرفت در دست اجراست

همدان - ایرنا- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سردخانه ۵ هزار تنی و بسته بندی ۱۰ هزارتنی در شهرک گلخانه ای کوریجان در حال احداث است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، حسن محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای در همدان، افزود: یکی از مشکلات این حوزه، صادرات محصولات گلخانه‌ای به واسطه سایر استان‌ها بود.

وی با بیان اینکه صادرات با واسطه محصولات تولیدی، ارزش افزوده‌ای برای استان ندارد افزود: از همین رو طی یکی دو سال گذشته واحدهای گلخانه‌ای بزرگ و شهرک‌های گلخانه‌ای مجهز به واحد بسته‌بندی بندی شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: با صدور مجوز و استقرار واحدهای سردخانه و بسته‌بندی در گلخانه‌ها، صادرات محصولات مستقیم از استان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پس از صدور مجوز تغییرکاربری گلخانه‌ها، استعلام محیط زیست برای صدور مجوز بسته بندی گرفته می‌شود تصریح کرد: تاکنون سه واحد سردخانه و بسته بندی در بخش محصولات گلخانه‌ای استان به بهره‌برداری رسیده است.

محمدی ادامه داد: با احداث سردخانه و واحد بسته بندی حجم چشمگیری از محصولات گلخانه‌ای استان صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۴۱ هکتار شهرک گلخانه‌ای استان همدان در قالب ۹ شهرک آماده و در حال بهره‌برداری همچنین ۲ شهرک خصوصی به مساحت ۵۵ هکتار در حال بهره‌برداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha